متاسفانه پرویز ارسطو، استاد فلسفه و ادیب در اثر سکته مغزی از میان ما رفت!

برگرفته از فیس بوک منصوره بهکیش

با تاسف و اندوه فراوان با خبر شدم که پرویز ارسطو، انسانی فرهیخته و استادی ادیب و برادر بزرگ فرشته عزیز، دیروز بر اثر سکته مغزی در تهران در سن ۷۱ سالگی از میان ما رفتند.

پرویز ارسطو متولد ۱۳۲۹ شاهرود و استاد فلسفه در دانشگاه دامغان بود و به ادبیات و شعر و آثار حافظ و مولوی علاقه وافری داشت و در این زمینه تحقیقات ارزشمندی انجام داده و آثاری از او به جا مانده است که یکی از آن ها کمک به تدوین "ضرب المثل ها و تصحیح هفت منظومه عاشقانه" در همراهی با یکی از شاگردانش دکتر حسن ذوالفقاری است. 

پرویز ارسطو و همسرش سه فرزند، دو دختر و یک پسر دارند که از داغ رفتن عزیزشان همراه با سایر اعضای خانواده می سوزند و ایشان را با سایر دوستداران اش که از دور و نزدیک می آیند، در جمعه ۱۷ دی با غمی جانکاه در بهشت زهرای تهران به خاک می سپارند. 

دو هفته پیش شاگردان پرویز ارسطو، ایشان را به گرگان دعوت کرده و برنامه ای برای قدردانی از استاد عزیزشان در ناهارخوران گرگان ترتیب داده بودند و حیف که نماند تا قدردانی از حاصل نیم قرن تلاش اش برای زنده نگاه داشتن فرهنگ و ادبیات و فلسفه را بیشتر نوش کند. 
از صمیم قلب به فرشته عزیز (دوست قدیمی و رفیق شفیق مادرم و دیگر مادران خاوران) و به خواهران و برادرش سامان و به همسر و فرزندان پرویز ارسطو و به مادران و خانواده های خاوران و یاران اش تسلیت می گویم و شریک غم شان هستم و آرزوی سلامتی، شکیبایی و طاقت بیشتر برای این خانواده زخم خورده از جور زمانه دارم. 

"هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما"

یادش گرامی و ماندگار باد. 
منصوره بهکیش
۱۶ دی ۱۴۰۰
Tags: ,

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید