کانون نویسندگان ایران: حکومت مسئول جان اوست

برگرفته از سایت گویا








بی بی سی - کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد وضعیت سلامتی بکتاش آبتین شاعر و فیلمساز و عضو این کانون "وخیم‌تر شده" و پزشکان او را به "کمای مصنوعی" برده‌اند.

بکتاش آبتین که در حال گذراندن محکومیت شش ساله خود در زندان اوین بود برای دومین بار به کرونا مبتلا شد.

کانون نویسندگان ایران که پیشتر بارها از مسئولان به‌ دلیل تاخیر در انتقال آقای آبتین به بیمارستان انتقاد کرده بود، امروز در بیانیه‌ای نوشت رنجی که او متحمل می‌شود "نتیجه‌ مستقیم عملکرد حکومت و زندانبانان است".

coma.jpgکانون نویسندگان نوشته "مسیری که حکومت با "پرونده‌سازی، صدور حکم درازمدت، اجرای حکم زندان در زمان همه‌گیری کرونا و با وجود آگاهی از بیماری زمینه‌ای او آغاز کرده بود، تنها به دو بار ابتلای آبتین به کرونا ختم نشد".

بنابر بیانیه کانون "چهار روز سرگردانی او در زندان اوین میان بند و بهداری بدون دریافت درمان، انتقال شبانه او به بیمارستان طالقانی و به زنجیر کشیدن او بر تخت بیمارستان، بی‌خبر نگه داشتن خانواده و همبندانش از وضعیت او و سوزاندن روزها و لحظات حیاتی آبتین و خانواده‌اش در تلاش برای گرفتن مرخصی، بخشی از عملکرد آگاهانه و عامدانه‌ حکومت و زندانبانانش در به خطر انداختن جان آبتین است".

خبر به "کما مصنوعی" بردن بکتاش آبتین با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

بکتاش آبتین فروردین امسال نیز در زندان به کووید-۱۹ مبتلا شد و تصویر او در حالی که با لباس زندان و پابند بستری بود،‌ در شبکه های اجتماعی خبرساز شد. او در ارتباط با پرونده‌ای که سال ۱۳۹۴ وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی باز کرد محاکمه شد.

در دی ماه ۹۸ بکتاش آبتین به همراه رضا خندان مهابادی و کیوان باژن دو عضو دیگر کانون به حبس تعزیری طولانی مدت محکوم شدند.

اتهامات این سه نویسنده "تبلیغ علیه نظام" و "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور" اعلام شد.

کانون نویسندگان ایران از زمان تاسیس با فشارهای امنیتی مواجه بوده و در دهه هفتاد چند تن از اعضایش به دست کارمندان وزارت اطلاعات کشته شدند.

در پی شیوع ویروس کرونا و ابتلای شماری از زندانیان، ازجمله زندانیان سیاسی به این ویروس، مقامات ایرانی به‌خاطر واکنش دیرهنگام در رسیدگی به وضعیت سلامتی این زندانیان مورد انتقاد قرار گرفتند.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید