گلباران کردن مزار محمد مختاری و محمدجعفر پوینده در بیست و سومین سالگرد قتل­‌های سیاسی زنجیره‌ای- کانون نویسندگان ایران

برگرفته از فیس بوک کانون نویسندگان ایران- 

پاسداشت نشانه‌ها:
اعضای کانون نویسندگان ایران در بیست و سومین سالگرد قتل­‌های سیاسی زنجیره‌ای مزار محمد مختاری و محمدجعفر پوینده را گلباران کردند.
ظهر امروز، ۱۹ آذر ۱۴۰۰ هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران به همراه جمعی از اعضا بر مزار دو یار به‌قتل‌رسیده‌ی کانون حاضر شدند و مزارشان را گلباران کردند. 
امروز پس‌ از سال‌ها، اعضای کانون نویسندگان ایران و جمعی از دوست‌داران محمد مختاری و محمدجعفر پوینده توانستند وارد گورستان امامزاده طاهر شوند و دقایق محدودی را بر مزار این دو یار دیرین کانون سپری کنند. در این مجال اندک یکی از اعضای هیئت دبیران از حاضران خواست در گلباران مزار مختاری و پوینده با اعضای کانون همراه شوند، سپس عضو دیگر هیئت دبیران بیانیه‌ی کانون به مناسبت بیست و سومین سالگرد قتل­‌های سیاسی زنجیره‌ای را خواند. دقایقی پس از خوانده شدن بیانیه، یکی از اعضای کانون خواندن شعری را آغاز کرد که بلافاصله نیروهای امنیتی به حاضران نزدیک شدند تا آن‌ها را وادار به خروج از گورستان کنند. ناصر زرافشان، عضو کانون نویسندگان ایران و وکیل پرونده‌ی قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای، با سخنرانی کوتاهی پایان مراسم کانون نویسندگان ایران را اعلام کرد. ناصر زرافشان در این سخنرانی بر این نکته تاکید کرد که قدرت ما در تعداد ما نیست، بلکه در حقیقتی است که با ماست. 
پس از آن و در حالی که حاضران در حال ترک گورستان بودند، مأموران یکی از اعضای هیئت دبیران، میلاد جنت، را به کناری کشیدند و موبایل او را دقایقی توقیف و عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده از مراسم را پاک کردند. هيئت دبیران و دیگر حاضران تا رها شدن میلاد جنت گورستان را ترک نکردند.
حضور مردم و اعضای کانون نویسندگان ایران بر مزار ستم‌کشتگان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای پاسداشت نام و یاد دو تن از بسیارانی است که حکومت خونشان را بر زمین ریخته است. 
یادشان گرامی و میراث‌شان ماندگار!







Tags: ,

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید