اعتراضات مردم خوزستان نسبت به بحران آب و معضل تامین آب آشامیدنی/ بازداشت دستکم یک شهروند

    خبرگزاری هرانا

    ۱۴۰۰/۰۴/۲۵

امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه، شماری از شهروندان در برخی از شهرهای استان خوزستان از جمله اهواز، آبادان، حمیدیه، بستان، سوسنگرد و بندر ماهشهر نسبت به قطع آب و عدم دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی به صورت جداگانه در شهرهای خود اقدام به راهپیمایی و برگزاری تجمعات اعتراضی کردند. همزمان در جریان این اعتراضات دستکم یک شهروند معترض در اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، شماری از شهروندان در شهرهای اهواز، آبادان، حمیدیه، بستان، سوسنگرد و بندر ماهشهر دست به تجمع اعتراض زدند.

اعتراضات و راهپیمایی این افراد که با حضور گسترده نیروهای نظامی و امنیتی همراه بود، نسبت به قطع آب و عدم دسترسی شهروندان خوزستان به آب آشامیدنی، صورت گرفته است.

در جریان این اعتراضات یک شهروند در اهواز با هویت رضا سلامات، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در سایه خشکسالی و عدم توانایی مسئولین در مدیریت فرصت‌ بارش‌های حداقلی، بسیاری از نقاط کشور با بحران‌های شدید آب مواجه است. شماری از مناطق روستایی با تانکر آبرسانی می شود و میزان قابل توجهی از شهروندان ساکن در شهرهای مختلف کشور با قطعی بلند مدت آب در طول روز مواجه هستند. همچنین عدم تخصیص حقابه به کشاورزان و دامداران در ادامه خشکسالی، منجر به متضرر شدن آنان و کاهش محصولات کشاورزی و دامی در کشور شده است.

https://www.hra-news.org/2021/hranews/a-30963/

نمایشگر ویدیو

00:00
02:51

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید