بیانیه کانون صنفی معلمان همدان در حمایت از اعتراضات خوزستان؛ “پاسخِ استمدادِ تشنگی، به جای آب با خشاب داده شد”



    خبرگزاری هرانا

     ۱۴۰۰/۰۵/۰۳

کانون صنفی معلمان همدان با انتشار بیانیه ای از اعتراضات مردم خوزستان حمایت کرد. این کانون با تاکید بر ایستادگی در کنار مردم خوزستان در بخشی از بیانیه خود نوشت؛ “هیچ انسانی در هیچ کجای این کره خاکی، شیوه برخورد با مردم رنج دیده و مظلوم خوزستان را فراموش نخواهد کرد. آنها امروز نه برای تضییع حقوق عقیدتی و قومیتی، بلکه برای «تشنگی» فریاد برآورده اند تا شاید گوش شنوایی ندای «العطشِ» آنان را بشنود و دستی یاریگر، ابتدایی ترین نیاز آنان را برطرف سازد. امّا دریغ که پاسخ استمدادِ آنان، به جای «آب» با «خشاب» داده شد.”

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، کانون صنفی معلمان همدان در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان بیانیه ای صادر کردند.

متن کامل این بیانیه عینا در پی می آید:

“به نام خداوند جان و خرد

کارون کارون، سوخته بر خاک خودش / از نیزارش سوخـته تر، خاک خودش

دیــروز بـرای آب و خـاکش جـان داد/ امـروز برای آب، در خـاک خودش

 امروز کرخه و کارون، یارای سیراب نمودن سرزمین همیشه پایدار خوزستان را ندارند، اهوازی که نگین شهرهای ایران بود، دیروز با حملۀ بیگانگان و امروز با بی تدبیریِ مسئولان، به سرزمینی خشک و تشنه تبدیل شده است. مردم جان به لب رسیدۀ این دیارِ کهن که زیر بار رنج های تحمیل شده، خم به ابرو نیاورند، امروز نه برای تضییع حقوق عقیدتی و قومیتی، که برای «تشنگی» فریاد برآورده اند تا شاید گوش شنوایی ندای «العطشِ» آنان را بشنود و دستی یاریگر، ابتدایی ترین نیازِ آنان را برطرف سازد. امّا دریغ که پاسخِ استمدادِ آنان، به جای «آب» با «خشاب» داده شد.

 جور و جفا و بیدادی که امروز گلوی هموطنان عزیز ما در خوزستان را می فشارد، تمامی مردم ایران را آزرده خاطر ساخته است. هیچ انسانی در هیچ کجای این کرۀ خاکی، شیوۀ برخورد با مردمِ رنج دیده و مظلوم خوزستان را فراموش نخواهدکرد و مسلماً تاریخ در این باره (نه به دلخواهِ عاملان) قضاوت خواهدکرد. بر همین مبنا، ما نیز اعلام می داریم، تا پایان در کنار خوزستان ایستاده ایم و در مقابل تجاوز به حقوق انسانیِ آنان بی تفاوت نخواهیم ماند.

کانون معلمان همدان/ ۲ مرداد ۱۴۰۰″

گفتنی است، اعتراضات گسترده مردم خوزستان از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه در شماری از شهرهای این استان شکل گرفت و تاکنون به برخی دیگر از نقاط کشور گسترش پیدا کرده است. در جریان این اعتراضات شماری از شهروندان با تیراندازی نیروهای نظامی کشته و زخمی شده و شماری از شهروندان بازداشت شده اند.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید