بیانیه کانون صنفی معلمان تهران در محکومیت سرکوب اعتراضات خوزستان

   خبرگزاری هرانا


   ۱۴۰۰/۰۴/۳۰

کانون صنفی معلمان تهران با انتشار بیانیه ای ضمن اعتراض به سرکوب شهروندان معترض در استان خوزستان، بی‌کفایتی مسئولان و تصمیم گیران ارشد و سال‌ها سیاست‌ گذاری‌های مرکز محور و غلط در    حوزه های آب، خاک و محیط زیست را عامل اصلی فقر روزافزون و اعتراض مردم این استان عنوان کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: “کانون صنفی معلمان تهران از مطالبات مشروع مردم خوزستان حمایت کرده و به حاکمیت هشدار می دهد که با ادامه سرکوب و کشتار مردم بی‌دفاع و لجاجت بر ادامه سیاست ‌های غلط گذشته، بیش از پیش، مشروعیت خود را در پیشگاه ملت ایران از دست خواهد داد و بی شک مسئولیت خون‌های ریخته شده و فلاکت امروز مردم ایران متوجه سردمداران و تصمیم گیران اصلی نظام ج.ا است.”

به گزارش خبرگزاری هرانا، کانون صنفی معلمان تهران با انتشار بیانیه ای ضمن حمایت از مطالبات مردم خوزستان، سرکوب این اعتراضات را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در حالی‌که عواید مردم این استان از این ثروت سرشار چیزی جز فقر، گرد و غبار و خشک سالی نبوده است؛ ثروت بدست آمده، صرف ماجراجویی های منطقه‌ای نظام می شود. هنوز آثار جنگ هشت ساله در جای جای خرمشهر و آبادان هویدا است. شهرهایی که قبل از انقلاب ۵۷ به عروس خاورمیانه شهرت داشتند، امروز بعد از ۴۲ سال حکومت به نام دین، عملا به مناطقی محروم تبدیل شده‌اند.

متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

به نام خداوند جان و خرد

در حالیکه هنوز داغ‌های قربانیان آبان ۹۸ بر دل مادران و پدران شان تازه است؛ در حالیکه هر روز در نتیجه بی‌کفایتی مسئولان حکومتی، کرونا قربانیان بیشتری می گیرد و مردمان سیستان و بلوچستان در نتیجه فقدان ملزومات حداقلی درمانی؛ شاهد مرگ و میر گسترده عزیزانشان هستند؛ در حالیکه سایه سنگین فقر و فلاکت بر چهره میهن عزیزمان رنگ غم و سیاهی نشانده است،

جوانانی دیگر از این سرزمین این بار در خوزستان به خاک می افتند و گلوله پاسخ مطالبه گری‌شان است. آن هم مطالبه حداقلی ترین نیاز انسانی یعنی آب.

براستی کدام حکومت پاسخ تشنگی مردمان سرزمینش را با گلوله می‌دهد؟

کانون صنفی معلمان تهران به عنوان یک نهاد مدنی خود را موظف می‌داند ضمن اعتراض به کشتار هموطنان بی دفاع خوزستان، مواردی را جهت روشنگری بیشتر خطاب به ملت ایران و بویژه فرهنگیان عزیز اعلام دارد.

یک. استان خوزستان یکی از استان های حاصل خیز و پر آب در سالیان گذشته بوده است. بسیاری از رودهای خروشان این سرزمین همچون کرخه، دز، کارون و … قرن‌ها است که نه تنها مایه سرزندگی استان خوزستان، که جلوه‌ای از حیات و آبادانی در کل سرزمین ایران بوده‌اند‌. نتیجه سال‌ها سیاست گذاری‌های مرکز محور، بی‌کفایتی مسئولان و تصمیم گیران ارشد و سیاست‌های غلط در حوزه های آب، خاک و زیست محیطی، خشکی این رودهای خروشان نابودی محیط زیست و فقر روز افزون مردمان خوزستان است. وضعیتی که احتمالا در آینده نه چندان دور گریبان سایر مناطق و استان‌های ایران را هم خواهد گرفت.

دو. استان خوزستان به عنوان تامین کننده اصلی نفت و گاز کشور، عملا غنی‌ترین و ثروتمندترین استان کشور است. در حالی‌که عواید مردم این استان از این ثروت سرشار چیزی جز فقر، گرد و غبار و خشک سالی نبوده است؛ ثروت بدست آمده، صرف ماجراجویی های منطقه‌ای نظام می شود. هنوز آثار جنگ هشت ساله در جای جای خرمشهر و آبادان هویدا است. شهرهایی که قبل از انقلاب ۵۷ به عروس خاورمیانه شهرت داشتند، امروز بعد از ۴۲ سال حکومت به نام دین، عملا به مناطقی محروم تبدیل شده‌اند.

سه. اصل ۲۷ قانون اساسی حق تجمعات مسالمت آمیز را به رسمیت شناخته است. با این همه در طی این سالها، همواره پاسخ مطالبه‌گری مسالمت جویانه مردم ایران گلوله و سرکوب بوده است. این حق همه مردم ایران از جمله هموطنان خوزستانی است که به نتیجه چهاردهه بی‌کفایتی مسئولان استانی و کشوری اعتراض کنند. در طی یک هفته اخیر اما برخوردهای امنیتی و نظامی با اعتراضات مدنی مردم خوزستان، منجر به شهادت تعدادی از هموطنانمان شده است.

کانون صنفی معلمان تهران ضمن اعلام همدردی و عرض تسلیت به مردم خوزستان، اعلام می دارد که از مطالبات مشروع مردم خوزستان حمایت کرده و به حاکمیت هشدار می دهد که با ادامه سرکوب و کشتار مردم بی‌دفاع و لجاجت بر ادامه سیاست ‌های غلط گذشته، بیش از پیش، مشروعیت خود را در پیشگاه ملت ایران از دست خواهد داد. بی شک مسئولیت خون‌های ریخته شده و فلاکت امروز مردم ایران متوجه سردمداران و تصمیم گیران اصلی نظام ج.ا است.

کانون صنفی معلمان ایران ( تهران) ۱۴۰۰/۴/۳۰”.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید