مادر شریفی، از بنیان گذاران مادران و خانواده‌های خاوران از میان ما رفت!


دادنامه شماره ۶ سال ۱۴۰۰:

با تأسف و اندوه فراوان، خانم پوراندخت مختاری گلپایگانی (مادر شریفی)، یکی از زنان مبارز و مقاوم و از بنیان گذاران مادران و خانواده‌های خاوران، در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در اثر ابتلا به کرونا از میان ما رفت. ایشان را در ۱۶ اردی‌بهشت ۱۴۰۰، بنا به درخواست خودش در قطعه ۳۳ بهشت زهرا، کنار پسر مبارزش فرامرز شریفی به خاک سپردند.

شرح مبارزات مادر شریفی و خانواده اش در بیانیه جمعی ۷۱ نفر از مادران و خانواده‌های خاوران و دیگر دادخواهان آمده است. خانم پوراندخت مختاری از جوانی به مسایل زنان علاقمند شد و به مبارزه روی آورد. برادر مبارز او؛ منوچهر مختاری گلپایگانی از افسران نظامی حزب توده ایران بود که در سوم شهریور سال ۱۳۳۳ دستگیر و در ۲۶ مرداد ۱۳۳۴ در سن ۲۷ سالگی اعدام شد. فرامرز شریفی پسر مبارز او؛ از اعضای سازمان چریک های فدایی خلق ایران در سال ۱۳۵۱ کشته شد و او را در قطعه ۳۳ بهشت زهرا به خاک سپردند. پسر مبارز دیگرش؛ فرزین شریفی از اعضای سازمان فدایی شاخه اکثریت بود که در ۵ مهر ۱۳۶۰ که شاهد درگیری سازمان مجاهدین با سپاه پاسداران بود به اشتباه دستگیر شد و همان شب او را در زندان اوین اعدام کردند و در خاوران به خاک سپردند.

مادر شریفی سال‌های طولانی همراه و همدم مادران و خانواده‌های خاوران بود و فعالانه در خاوران و در مراسم ها و گرد هم آیی های خانواده‌های خاوران شرکت می‌کرد، سکوت می‌داد، سرود می‌خواند و سخنرانی می کرد. به گفته کسانی که از نزدیک او را می شناسند، او زنی بسیار قوی، شجاع و استوار و مبارز بود و تا پایان عمر یک دم از مبارزه دست نکشید.

ما مادران پارک لاله ایران به عنوان صدایی از جنبش دادخواهی ایران، از صمیم قلب به خانواده‌های مبارز و محترم شریفی، مختاری، مادران و خانواده‌های خاوران و تمامی دادخواهان ایران تسلیت می‌گوییم و خود را شریک غم شان می دانیم. بی تردید رفتن هر یک از مادران و خانواده‌های دادخواه خاوران ضایعه بزرگی برای جنبش دادخواهی ایران خواهد بود، ولی از سویی مبارزات شجاعانه و عاشقانه آن‌ها الگویی برای سایر مادران و خانواده‌های داغدار و دادخواه شده است و این راه را تمامی ما دادخواهان تا به سرانجام رساندن دادخواهی ادامه خواهیم داد تا بتوانیم جلوی سرکوب، بازداشت، شکنجه، اعدام، دیکتاتوری و تکرار هر نوع جنایت را بگیریم و به مصونیت از مجازات آمران و عاملان جنایت ها پایان دهیم و آزادی و عدالت را در ایران برقرار کنیم.

یاد این مادران مبارز و عاشق و عزم شان برای دادخواهی، آزادی و برقراری عدالت در وجود تک تک ما زنده و پاینده است!

یه جنگل ستاره داره جان جان، یه جنگل ستاره داره
یه جنگل ستاره داره جان جان، یه جنگل ستاره داره

یاد و راه تمامی آن جان های شیفته نیز گرامی و پر رهرو باد!

مادران پارک لاله ایران
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
Tags: ,

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید