مراسم یادبود قربانیان هواپیمای اوکراینی در شهر کلن

رادیو زمانه
08 January 2021
عکس: آتی کاشف

در اولین سالگرد ساقط کردن هواپیمای مسافربری PS۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین توسط سپاه پاسداران، انجمن خانواده‌های قربانیان از همه دعوت کردند که به کمپین «من هم شمعی روشن خواهم کرد» بپیوندد و هرجا که هستند یک شمع به یاد سرنشینان این پرواز روشن کنند. این کمپین را بازمانده‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند و ضمن گرامی داشت یاد قربانیان، موضوع شفافیت، پاسخگویی حکومت جمهوری اسلامی و دادخواهی را نیز برای ۱۷۶ جان‌باخته این پرواز مطرح می‌کنند.

به دعوت خانواده‌های قربانیان، گروهی از ایرانیان ساکن آلمان در شهر کلن به کمپین «من هم شمعی روشن خواهم کرد» پیوستند و برای کشته شدگان این پرواز مراسم یادبود برگزار کردند. ایرانیان شهر کلن تصویر ۱۷۶ جان‌باخته این حادثه را به همراه شمع و گل در مقابل کلیسای اعظم شهر کلن به نمایش گذاشتند و مردم با روشن کردن شمع همدردی خود را نسبت به این فاجعه انسانی ابراز کردند.

هواپیمای مسافربری PS۷۵۲ را شلیک دو موشک پدافند هوایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران ساقط کرد که به جان باختن همه ۱۷۶ سرنشین این پرواز انجامید.















Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.