نان، کار، آزادی! بیانیه ی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

اخبار روز

دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۹

همه اینها عاملان استثمار، فقر، فلاکت، سیه روزی کارگران و زحمتکشان و مزد بگیران می باشند.

ما بعنوان سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بارها گفته ایم و باز هم تکرار می کنیم که، نه دانشجویان عدالتخواه، نه خانه کارگری ها نه شورای اسلامی ها، نه محور مقاومتی ها، نه فلان امام جمعه، نه استاندار و نه دولت ،نه رئیسی و نه‌ نیروی قضایی و نه…. هیج شخص و نهاد و سازمان دولتی و حکومتی دلسوز طبقه کارگر نبوده و نخواهد بود

در پی تحولات اخیر در نیشکر هفت تپه و امتناع هیات داوری سازمان خصوصی از رای علیه مالکان فعلی که به معنای ماندن این شرکت در چنگ بخش خصوصی خواهد بود، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بیانیه ای را روز یکشنبه ۲۱ دی ماه منتشر کرده و ضمن افشای ماهیت دروغین حامیان کارگران این هفت تپه، وضعیت جدید و نظرات خود را مطرح کرده است:

صاحبان سرمایه، مفسدان و غارتگران، استثمار گران و ستم گران، در هر لباسی باشند، سرمایه دار و حامی نظام سرمایه داری هستند.
این حضرات چه در بخش خصوصی باشند و یا در بخش دولتی، و یا تحت هر عنوان دیگری، همگی از خانواده و طبقه سرمایه دار بوده و بر اساس منافع طبقاتی خود و برای کسب سود بیشتر ما را استثمار می کنند، شیره جانمان را می کشند و فقر و نداری و سیه روزی را برای ما رقم میزنند.

یکی از این سرمایه داران که در بخش خصوصی دست به استثمار و تبعیض میزند، اسدبیگی می باشد.
کسی که بر اساس رانت حکومتی توانسته است سایه شوم خود را بر هفت تپه بگستراند.
کارگران هفت تپه که سالیان سال است در راستای مطالبات خود دست به مبارزه زده اند، همچنان برای لقمه ای نان مجبور هستند این مبارزه را ادامه دهند.

کارگران هفت تپه از دهه ۸۰، مبارزات وسیعی را تا به امروز علیه صاحبان سرمایه شروع کرده اند. تا جایی که در سال ۱۳۸۷ کارگران هفت تپه در جریان مبارزات خود توانستند تشکل مستقل سندیکای کارگران هفت تپه را تشکیل دهند.

کارگران هفت تپە از همان زمان (دهه ۸۰) که شرکت در مدیریت بخش دولتی بود با شعار “کارگر هفت تپه ایم، گرسنه ایم، گرسنه ایم” مبارزه را شروع کردند و اکنون که شرکت هفت تپه در اختیار خانواده اسد بیگی (بخش خصوصی) می باشد، این شعار همچنان شعار کارگران هفت تپه می باشد.

در دوره جدید اعتراضات کارگران هفت تپه، یکی دیگر از خواستهای کارگران خلع ید از بخش خصوصی می باشد.

بعد از اختلاس های میلیاردی و ارجاع پرونده اسدبیگی به دادگاه، این امیدواری ایجاد شده بود که شاید دست اسد بیگی از هفت تپه قطع شود.

اما در نهایت بعد از تشکیل چند جلسه دادگاه فرمایشی، رای حضرات به نفع اسدبیگی صادر و خلع ید از هفت تپه صورت نگرفت.

بعد از صدور این رای، اسدبیگی و عوامل او از طرق مختلف، اذیت و آزار کارگران فعال و مبارز در هفت تپه را مجددا شروع کرده‌اند.

از جمله اقدامات جدید اسدبیگی
عدم بستن قرارداد با فعالین کارگری، اخراج سازی، تبدیل مرخصی کارگرانی که قانونی در مرخصی هستند به غیبت و… تنها نمونه های تاکنونی در دور جدید می باشد.

اسدبیگی با همکاری قوانین موجود، نهادها و سازمان های دولتی و شبهه دولتی، با پرونده سازی همچون گذشته تلاش خواهد کرد که صدای اعتراض کارگران حق طلب را خاموش سازد.

در این‌میان تمام دستگاه های حکومتی، از جمله اداره کار، پلیس، نیروهای اطلاعاتی، امام جمعه و استاندار، نیروی قضایی و دادگستری ها!! از آقای رئیسی تا آن یکی رئیس دیگر، از دانشجویان عدالتخواه، تا خانه کارگری ها، از شورای اسلامی تا محور مقاومتی ها، خلاصه از تمام اعوان و انصار مدافعان سیستم سرمایه داری، هرکدام در راستای سرکوب طبقه کارگر و جنبش مستقل کارگران تلاش های روز افزونی را شروع کرده اند.

این مدافعین دروغین طبقه کارگر، هیچ مشکلی با سیستم و مناسبات استثمارگر سرمایه داری نداشته و به دنبال منافع حقیر خود هستند.

یکی می گوید اسد بیگی اهلیت ندارد، دیگری می گوید خصوصی سازی خوب اجرا نشده است، یکی می گوید خودمانی سازی است و آن دیگری….
اما همه اینها در اساس یک منفعت مشترک را دنبال می کنند، آنهم دفاع از مالکیت خصوصی بر ابزار تولید، استثمار کارگران و کسب سود از گُرده طبقه کارگر.

همه اینها عاملان استثمار، فقر، فلاکت، سیه روزی کارگران و زحمتکشان و مزد بگیران می باشند.
ما بعنوان سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بارها گفته ایم و باز هم تکرار می کنیم که، نه دانشجویان عدالتخواه، نه خانه کارگری ها نه شورای اسلامی ها، نه محور مقاومتی ها، نه فلان امام جمعه، نه استاندار و نه دولت ،نه رئیسی و نه‌ نیروی قضایی و نه…. هیج شخص و نهاد و سازمان دولتی و حکومتی دلسوز طبقه کارگر نبوده و نخواهد بود.

ما گفتیم که نمایندگان دروغین مجلس حامی ما کارگران نیستند و نباید به وعده های تو خالی آنها هیچ توهمی داشت. ما گفتیم که تنها باید به نیروی طبقاتی خود باور داشته باشیم.
گفتیم که باید متشکل شد، تشکل مستقل از دولت و کارفرما و مستقل از هر حزب و سازمانی، را باید داشت.

گفتیم که کارگران بدون ظرف تشکیلاتی مستقل، بدون همکاری، اتحاد، همبستگی و همدلی، در این مبارزه سخت پیروز نخواهند شد.

کارگران هفت تپه:
ما تجارب زیادی داریم، دانش و شناخت مبارزاتی ما هر روز بیشتر و بیشتر می شود.
باید بتوانیم ضعف های موجود را کم رنگ و کم رنگ تر کنیم و از طرف دیگر نقاط قوت را با همبستگی، هم فکری و همدلی بیشتری به پیش ببریم.

کارگران عزیز و مبارز؛
یکی از شروط پیروزی ما کارگران در زمین واقعی مبارزه، شناخت دوست و دشمن است.

دشمنان طبقاتی ما به دلیل داشتن پول و قدرت و اسلحه، و در اختیار داشتن تمام امکانات موجود جامعه (فعلا) به هر رنگ و لباسی در می آیند تا شاید بتوانند ما را فریب دهند و مبارزات ما را از ریل اصلی خارج کنند.

پس یک بخش از مبارزه ما شناسایی و مبارزه با مدافعین دروغینی است که خود را مدافع کارگران معرفی می کنند.
نباید اجازه داد این گونه افراد و سازمان ها به صفوف طبقه کارگر نفوذ پیدا کنند.
تمام راه های ورودی را باید بر انها بست.

نکته پایانی:
کارگران مبارزه هفت تپه؛ باید متحدانه در مقابل هجوم خزنده اسد بیگی ایستاد و اجازه نداد که نقشه های شوم خود علیه فعالین کارگری در هفت تپه را اجرایی کند. باید با اتحاد و همبستگی به این ظلم و بی حقوقی آشکار اعتراض کرد و هم چون گذشته با شعار نان کار آزادی در مقابل این ستمگران ایستاد.

پیروزی از آن ماست
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه
یکشنبه ۲۱ دیماه ۱۳۹۹

زنده باد اتحاد، زنده باد اعتصاب سراسری کارگران

 

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید