حکم اعدام احمدرضا جلالی باید بلافاصله لغو شود!


خانم ویدا مهران‌نیا گفته است که همسرش احمدرضا جلالی (شهروند دو تابعیتی ایرانی- سوئدی)، دیروز سه‌شنبه چهارم آذر/ ۲۴ نوامبر، در یک تماس تلفنی از درون زندان اوین اعلام کرده که به‌ زودی قرار است او را برای اجرای حکم اعدام به زندان رجایی شهر کرج منتقل کنند. در خبرها آمده است که احمدرضا جلالی هم‌اکنون در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین زیر فشار شدید است و گویا مسئولان دادستانی تهدید کرده‌ اند که تا یک هفته دیگر حکم اعدام وی را اجرا خواهند کند. خانواده او و بی تردید تمامی انسان‌های آزادی خواه که خواهان لغو مجازات اعدام در ایران هستند، به شدت نگران سلامتی او و دیگر زندانیان در معرض خطر هستند. 

مردم شریف و آزاده ایران و سازمان و نهادهای بین‌المللی 

از شما می‌خواهیم که با همیاری و همراهی و جدیت هر چه بیشتر، جلوی اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی و دیگر متهمان محکوم به اعدام در ایران را بگیریم و اجازه ندهیم که این حکومت جنایت کار که ۴۲ سال است خون بهترین عزیزان ما را به اشکال مختلف بر زمین می ریزد، بتواند به جنایت های خود ادامه دهد. 

در دو ماه گذشته،‌ چندین نفر از زندانیان سیاسی و عادی را در زندان های سراسر ایران اعدام کردند، از جمله نوید افکاری که جهان را لرزاند و دو برادرش هم چنان در زندان اند و جان شان در معرض خطر است. 

در سال گذشته در روزهای پایانی آبان ماه، خون نزدیک به ۱۵۰۰ نفر از معترضان را به وحشیانه ترین شکل ممکن در خیابان‌های سراسر ایران ریختند و چندین هزار نفر را بازداشت و شکنجه کردند و هنوز تعدادی از آن‌ها در زندان اند و چند نفر در معرض خطر اعدام قرار دارند، بدون اینکه پاسخ‌گوی خانواده‌ها و جامعه باشند. 

در همین روزها در ۳۲ سال پیش، حکومت ایران ساک های هزاران زندانی سیاسی که در قتل عام تابستان ۶۷ به طور مخفیانه کشته بودند را به وحشیانه ترین شکل ممکن به خانواده‌ها تحویل دادند، بدون هیچ توضیحی. در این خبر رسانی نیز خانواده‌ها را به شدت مورد آزار و شکنجه قرار دادند و تهدید کردند که حق ندارند در مورد عزیزان شان اطلاع رسانی و اعتراض کنند و مراسم بگیرند، ولی خانواده‌ها سکوت نکردند و فریاد اعتراض شان را به اشکال مختلف بلند کردند و تا به امروز خواهان دانستن حقیقت و دادخواهی هستند. آن‌ها می‌خواهند بدانند پشت درهای بسته چه بر سر عزیزان شان آورده اند و چرا آن‌ها را با وجود محکومیت به حبس، بدون اطلاع زندانیان و خانواده‌ها کشتند. چرا زندانیان و خانواده‌ها را حتی از حق آخرین دیدار محروم کردند و چرا تا به امروز هم خانواده‌ها نمی‌دانند که چه بر سر عزیزان شان آورده‌اند و آن‌ها را چگونه کشته و در کجا به خاک سپرده اند. 

مجازات اعدام و شکنجه باید در ایران لغو گردد، ما مادران پارک لاله ایران، به شدت نگران سلامتی احمدرضا جلالی و دیگر زندانیان در معرض خطر اعدام و زیر شکنجه هستیم و می‌خواهیم که هر چه زودتر حکم اعدام آن‌ها لغو گردد و از زندان آزاد شوند. 


مادران پارک لاله ایران 
۵ آذر ۱۳۹۹/ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ 









Tags: ,

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید