یاداشت فیس بوکی منصوره بهکیش بر خبر بازداشت ناهید تقوی


به چهره این زن زیبا و مصمم خوب بنگرید! 

با وجود ۶۶ سال سن و فشار خون بالا، چه شور زندگی در نگاه او موج می زند!

از سوی دیگر بازداشت چون او، حقارت حکومتی را نشان می دهد که از زنان و مردان در سن بازنشستگی نیز وحشت دارد. 

من گاه با چهره آدم ها حرف می زنم و نگاه آن ها تاثیر عجیبی بر من می گذارد. گاه در چهره آن ها خودم و هزاران جوان دیگری را می بینم که سال هاست عاشقانه ایستاده ایم و خسته نمی شویم. آن ها به من امید می دهند و می گویند که ما هم چنان زنده ایم و ایستاده ایم و کافی است که به نیروی خودمان ایمان بیاوریم تا بتوانیم این دنیای کثیف را تغییر دهیم.

پایدار و پیروز باشیم
منصوره بهکیش
۲۸ مهر ۱۳۹۹

****************

بازداشت ناهید تقوی توسط نیروهای امنیتی در تهران!

ناهید تقوی، شهروند ۶۶ ساله، جمعه شب مورخ ۲۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند. خانم تقوی اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته و از بیماری فشار خون بالا نیز رنج می‌برد. وی از زمان بازداشت از دسترسی به داروهای خود محروم مانده؛ امری که جان او را به خطر انداخته و خانواده ایشان در نگرانی بسر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جمعه شب مورخ ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹، ناهید تقوی، شهروند ۶۶ ساله، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی او ازجمله لپ‌تاپ، تلفن همراه و کتاب‌های وی را ضبط کرده و با خود بردند.

یک منبع نزدیک به خانواده خانم تقوی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت جسمی ایشان به هرانا گفت: «خانم ناهید تقوی اخیرا عمل جراحی داشته و فشار خون بالا دارد. خانواده به شدت نگران سلامتی او بخصوص در این شرایط شیوع گسترده کرونا هستند. خانواده داروی فشار خون او را به دادسرای زندان اوین بردند، ولی ماموران قبول نکردند و گفتند او در سلول انفرادی است.»
تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دست نیست.
Tags: ,

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید