سازمان گزارشگران بدون مرز آزار قضایی علیه سهیل عربی، زندانی سیاسی، را محکوم کرد

پیک ایران


 چهارشنبه نهم مهر ۱۳۹۹

سازمان «گزارشگران بدون مرز» انتقال سهیل عربی، زندانی سیاسی، به سلول انفرادی در زندان رجایی‌شهر به‌دلیل افشاگری درباره «وضعیت اسفبار» زندان بزرگ تهران را محکوم کرد.

پیش از این، ۲۹ شهریور، گزارش شده بود که آقای عربی در پی انتشار فایل صوتی و افشای شرایط ناگوار زندانیان در زندان تهران بزرگ، روز ۲۸ شهریور «به بهانه انتقال به بهداری» از بند، خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش خود اعلام کرده که فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، مطلع شده که فرزندش به زندان رجایی‌شهر منتقل شده و هم‌اکنون در سلول انفرادی به سر می‌برد.

سهیل عربی سال ۹۲ به خاطر انتشار مطالبی در فیس‌بوکش توسط سپاه پاسداران بازداشت و ابتدا به اتهام «سب‌النبی» به اعدام محکوم شد، اما این حکم در دادگاه تجدیدنظر به هفت سال و نیم زندان، «دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی» و «دو سال ممنوع‌الخروجی» تغییر کرد.

مادر او، خانم مظلوم، نیز که سال‌ها در پی دادخواهی برای فرزندش بود، پارسال بازداشت و تیرماه امسال به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس محکوم شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش خود ضمن محکوم کردن «آزارگری قضایی» علیه سهیل عربی، «باج‌خواهی مقامات ایران علیه خانواده‌های روزنامه‌نگاران» را نیز محکوم کرده است.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید