انتقال شاهد شکنجه نوید افکاری به مکانی نامعلوم، شهادت شاهین ناصری چه بود؟

سایت گویا

shahed_091920.jpg

Saturday, Sep 19, 2020

ایران اینترنشنال - برخی از فعالان سیاسی و وکلای دادگستری از سرنوشت شاهین ناصری، شاهد شکنجه نوید افکاری در زندان، ابراز نگرانی کرده‌اند.

مهدی محمودیان، فعال سیاسی که پرونده نوید افکاری را دنبال کرده است روز شنبه، در حساب توییتر خود، درباره وضعیت ناصری نوشت: «حدود ۱۰ روز است که خانواده‌اش از او خبری ندارند. گویا او را تحویل همان نهادی داده‌اند که او علیه مامورین آن شهادت داده است.»

به نوشته محمودیان، شاهین ناصری فرزند عین‌الدین که در زندان عادل‌آباد شیراز محبوس است، «در محضر دادگاه به شکنجه شدن نوید افکاری در حین بازجویی شهادت داده و شفاها نیز اظهارات خود را تایید کرده است».

همچنین، بابک پاک‌نیا، عضو کانون وکلا و وکیل خانواده افکاری، روز شنبه در حساب توییتر خود نوشت: «در صورتی که پرونده‌ای برای آقای سیدشاهین ناصری در مراجع قضایی مطرح شده باشد»، او آمادگی برعهده گرفتن وکالت ناصری را دارد.

پاک‌نیا از کسانی که «به خانواده آقای ناصری دسترسی دارند» خواست این پیام را به خانواده ناصری منتقل کنند.

پیشتر و هم‌زمان با افزایش فشارها بر خانواده نوید افکاری، خبر انتقال شاهین ناصری، در روز پنج‌شنبه هفته گذشته از زندان به آگاهی شیراز منتشر شده بود.

شهادت شاهین ناصری چه بود؟

شاهین ناصری در روز ۹ آبان ۱۳۹۸ با نوشتن نامه‌ای رسمی و ثبت‌شده از زندان شهادت داده بود که شخصا در آگاهی شیراز شاهد شکنجه نوید افکاری بوده است.

براساس شهادت‌نامه ناصری، بازجویان درحالی که نوید افکاری روی زمین افتاده بود و با دستانش سرش را گرفته بود، چند ضربه محکم به دستش کوبیدند و ضمن فحاشی و الفاظ رکیک به او می‌گفتند که «هرچه ما می‌گوییم درست است».

این زندانی همچنین در شهادت‌نامه خود اعلام کرد وحیدی‌یار، سروان آگاهی، وقتی او را در حال مشاهده شکنجه نوید افکاری دیده است یک لگد محکم به شکمش زده که روی زمین افتاده و چشم‌بندی از جیبش درآورده و چشم‌هایش را بسته و او را از آنجا برده است.

ناصری در شهادت‌نامه رسمی خود نوشت وقتی بعد از این روز، نوید افکاری را در بازداشتگاه دیده، نوید به او گفته است که «عباسی، افسر پرونده‌، دستم را شکسته است».

دادگستری استان فارس، در حالی روز شنبه ۲۲ شهریور از اجرای حکم اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر و از معترضان حکومت خبر داد، که هنوز ابهام‌های بسیاری درباره پرونده او و همچنین اجرای حکم اعدامش وجود دارد.

پیشتر نوید و برادرش وحید افکاری، با ارسال فایل‌های صوتی از زندان اعلام کردند که در دو سال بازداشت به انواع مختلف مورد شکنجه‌های جسمی و روانی قرار گرفتند.

خود نوید نیز بارها شکنجه شدن را محکوم کرد و گفت: «اقراری که در پی شکنجه و آزار جسمی و روحی گرفته شود هیچ‌گونه اعتبار و وجاهت قانونی و شرعی ندارد».

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید