نامه پدر و مادر برادران افکاری؛ «تا آثار ضرب و شتم هست آنان را به پزشکی قانونی ببرید»

خبرگزاری هرانا

پدر و مادر نوید، وحید و حبیب افکاری با انتشار نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه، ضمن اشاره به ضرب و شتم فرزندانشان در بازداشتگاه انفرادی خواهان اعزام آنان به پزشکی قانونی و اجرای عدالت در خصوص آنان شدند. در بخشی از این این نامه آمده است “هر چند ما از اینکه در قوه قضاییه رسیدگی مجددی به پرونده‌ی فرزندانمان بشود و اظهارات آنها در مورد بدرفتاری و نحوه‌ی گرفتن اقرار مورد توجه و بررسی قرار بگیرد و عدالت رعایت شود، هنوز مایوس نیستیم”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از انصاف، پدر و مادر نوید، وحید و حبیب افکاری با انتشار نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه خواهان اجرای عدالت در خصوص فرزندانشان شدند.

متن کامل این بیانیه در ادامه می آید:

“ریاست محترم قوه قضاییه، با سلام، احتراما اینجانبان حسین افکاری و بهیه نامجو، پدر و مادر نوید، وحید و حبیب افکاری به‌عنوان تظلم خواهی به استحضار می‌رسانیم؛ شما یک پدر هستید و باید بتوانید درک کنید پدر و مادری که فرزندانشان در زندان و با احکان سنگین روبرو هستند و یکی از آنها زیر حکم اعدام است وقتی می‌شنوند که آنها را به انفرادی برده و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند در چه وضعیت وخیم روحی روانی قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که طبق قوانین جمهوری اسلامی و مقررات شرعی، زندان امانتی است نزد حکومت و سازمان زندان‌ها. حفظ سلامت و حرمت زندانی وظیفه‌ی این دستگاه‌هاست به‌حدی که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در سخنان خود می‌گفت حتی اگر کسی به جرم قتل توسط او اثبات و محکوم به قصاص باشد و او را دارند برای اجرای حکم می‌برند، اگر ماموری به او اهانت کند باید اجرای حکم متوقف و مامور قصاص شود.

ریاست محترم قوه قضاییه، ما چگونه می‌توانیم این غم بزرگ را تحمل کنیم که فرزندانمان در چنین شرایطی به بازداشتگاه انفرادی برده شوند و مورد ضرب و شتم قرار بگیرند؟ هر چند ما از اینکه در قوه قضاییه رسیدگی مجددی به پرونده‌ی فرزندانمان بشود و اظهارات آنها در مورد بدرفتاری و نحوه‌ی گرفتن اقرار مورد توجه و بررسی قرار بگیرد و عدالت رعایت شود، هنوز مایوس نیستیم و تا زمان تعیین تکلیف امیدواریم که رعایت حقوق اولیه و انسانی آنها بشود. یکی از ابتدایی‌ترین حقوق آنها این است تا آثار ضرب و شتم در بدنشان هست، دستور بفرمایید آنها را به پزشکی قانونی اعزام کنند”.

نوید و وحید افکاری در تاریخ ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ و حبیب افکاری در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۹۷ در رابطه با اعتراضات سراسری مرداد ۹۷ بازداشت شدند. این افراد در جریان بازجویی‌ها برای اخذ اعتراف بارها مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته‌اند.

این شهروندان توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز مورد محاکمه قرار گرفتند و نوید افکاری به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند. از میان این احکام یکی از احکام اعدام نوید افکاری به تازگی در دیوان عالی کشور نیز تایید شده است. پرونده‌ی این افراد از بابت چند اتهام دیگر نیز در دادگاه انقلاب کماکان در دست بررسی است.

نوید (فرشید) افکاری سنگری، فرزند حسین، متولد ۱۳۷۲، مجرد، شغل گچکار و کشتی گیر (دارای چند مدال قهرمانی کشوری). وحید افکاری سنگری، فرزند حسین، متولد ۱۳۶۴، مجرد، گچکار. حبیب افکاری سنگری، فرزند حسین، متولد ۱۳۷۰، متاهل، شغل جوشکار و سعید دشتکی، ۲۲ ساله اهل شیراز هستند.

هرانا در تاریخ ۷ شهریورماه امسال نخستین بار در گزارشی به تفضیل از صدور احکام اعدام، حبس و شلاق برای نوید، وحید و حبیب افکاری خبر داد و اسناد مربوط به آن را نیز منتشر کرد.

Tags: ,

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید