شهین خاکپور و ارشیا نقوی مجموعا به ۳۶ سال حبس محکوم شدند

     

خبرگزاری هرانا

۱۳۹۹/۰۵/۱۸

شهین خاکپور و ارشیا نقوی انارکی، شهروندان ساکن شیراز و بندرعباس توسط دادگاه انقلاب کرمان هر یک به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس در خصوص هر یک از آنها قابل اجرا خواهد بود. جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۷ مردادماه امسال در شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهین خاکپور و ارشیا نقوی انارکی، شهروندان ساکن شیراز و بندرعباس توسط دادگاه انقلاب کرمان مجموعا به ۳۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرمان به ریاست قاضی احمد قربانی در تاریخ ۸ مرداد ۹۹ صادر و در تاریخ ۹ مرداد ۹۹ به صورت الکترونیک ابلاغ شده است، این شهروندان هر یک از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره گروه‌های مخالف نظام” به ۱۰ سال حبس، به اتهام “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به ۵ سال حبس، به اتهام “توهین به آیت الله خمینی و رهبری” به ۲ سال حبس، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس و مجموعا هر کدام به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس در خصوص هر کدام قابل اجرا خواهد بود.

در متن دادنامه صادره در خصوص دلایل صدور این حکم به مطالب این افراد در فضای مجازی و گزارش سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان استناد شده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۹۹ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرمان برگزار شد.

شهین خاکپور در تاریخ ۷ خرداد ۹۸ زمانی که برای دیدار با خانواده خود از شیراز به کرمان رفته بود، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در شیراز منتقل شد. خانم خاکپور مدتی بعد با اتمام مراحل بازجویی به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد. او نهایتا به دلیل ابتلا به بیمار قلبی در مردادماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

آقای نقوی نیز مدتی پیش از خانم خاکپور توسط ماموران اطلاعات سپاه در بندرعباس بازداشت و مدتی بعد به زندان کرمان منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۷ مردادماه امسال در جلسه دادگاه با صدور قرار آزاد شد.

شهین خاکپور، فرزند اصغر، متولد ۱۳۷۴، متاهل، اهل کرمان و ساکن شیراز است.

ارشیا نقوی انارکی، فرزند فردین، متولد ۱۳۷۶، متاهل و ساکن بندرعباس است.

این شهروندان پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت توسط نهادهای امنیتی را داشته‌اند.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید