انتقال هاشم خواستار از زندان وکیل آباد مشهد به پزشکی قانونی

۱۳۹۹/۰۴/۱۷

خبرگزاری هرانا
هاشم خواستار، معلم و کنشگر مدنی زندانی روز دوشنبه ۱۶ تیرماه از زندان وکیل آباد مشهد به پزشکی قانونی منتقل شد. دلیل اعزام این فعال مدنی زندانی به پزشکی قانونی تاکنون مشخص نیست.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۹، هاشم خواستار، معلم و کنشگر مدنی زندانی از زندان وکیل آباد مشهد به پزشکی قانونی منتقل شد.

انتقال آقای خواستار همراه با دستبند و پابند و با لباس زندان صورت گرفته است. مشخص نیست که دلیل اعزام این فعال مدنی زندانی به پزشکی قانونی چه بوده است.

هاشم خواستار در تاریخ ۲۰ مردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. آقای خواستار بهمن‌ماه ۹۸ در مرحله بدوی توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری به ۱۶ سال حبس، ۳ سال تبعید به شهرستان نیکشهر و ۳ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. گفته می‌شود مورد اتهامی از جمله “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، تشویش اذهان عمومی، همکاری با رسانه‌های خارجی، شرکت در تجمعات غیرقانونی” علیه وی در کیفرخواست صادر شد.
آقای خواستار نهایتا توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی به ۱۶ سال حبس، ۲ سال تبعید به شهرستان نیکشهر و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.
در اواسط مردادماه ۹۸ نامه ای با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای آیت الله خامنه ای منتشر شده بود. با انتشار این نامه شماری از امضاکنندگان بازداشت و برخی دیگر نیز تحت فشار قرار گرفتند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید