نامه ماهر کعبی، زندانی سیاسی در تبعید؛ حاکمان ایران صدای اعتراضات را برنمی‌تابند

 ۱۳۹۹/۰۴/۲۵

خبرگزاری هرانا
ماهر کعبی زغیب، زندانی سیاسی که نهمین سال از مدت محکومیت ده ساله خود را در تبعید در زندان اردبیل سپری می‌کند، با نوشتن نامه‌ای نسبت به صدور و تایید احکام اعدام برای بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ و همچنین اجرای حکم اعدام دیگر زندانیان سیاسی اعتراض کرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با گذشت بیست روز از انتشار خبر تائید حکم اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در دیوان عالی کشور توسط هرانا، روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه سخنگوی قوه قضائیه ضمن اعلام رسمی خبر تایید حکم اعدام این سه زندانی سیاسی گفت احکام صادره برای اجرای حکم به دادسرا اعاده شده است.
اکنون ماهر کعبی زغیب، زندانی سیاسی با نوشتن نامه‌ای نسبت به صدور و تایید احکام اعدام برای این شهروندان اعتراض کرده است.
آقای کعبی در بخشی از این نامه نوشته است: “آیا سعید تمجیدی، امیر حسین مرادی و محمد رجبی سه تن از معترضان آبان در دادگاه صالح و بی‌طرف محاکمه شدند؟ آیا در بازداشتگاه‌های نهادهای امنیتی شکنجه و تهدید نبوده و بازجویی‌های منصفانه‌ای در آنها انجام شده است؟ اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه و دستگاه قضا پا را فراتر از این برده و متهمان را به جرایم غیر نیز مورد انگزنی قرار داده است. مردم عزیز! تاریخ و آیندگان همه ما را با توجه به عملکردمان نسبت به اوضاع کنونی بازخواست و یا مورد تقدیر قرار خواهد داد. عزیزانی که توسط نظام زندانی، تبعید و یا اعدام می‌شوند، فرزندان برومند شما هستند.”.

متن کامل این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است در ادامه می‌آید:

بار دیگر از سوی سخنگوی عدلیه نه، بلکه جلادیه باخبر شدیم که نظام دست به یک سری اقدامات زده است و برخی از معترضین آبان ۹۸ که به حق اعتراض کردند را محکوم به اعدام، شلاق و حبس‌های طولانی مدت کرده است. در این برهه زمانی مردم در شدیدترین و اسفناکترین وضع موجود بسر می‌برند. نشان دادن مشت آهنین نسبت به شهروندان عادی که مبادا معترض به اوضاع کنونی شوند از سوی نظام به امری عادی تبدیل شده است.
آری! چیزی که نمایان‌تر از گذشته شده این است، خط قرمز نظام خود نظام است نه مردم! حکام ایران صدای هیچگونه اعتراضی را در هیچ جای کشور برنمی‌تابند. می‌گویند ما حقیم! نظام ما مقدس است! خیر! شما حق نیستید، بلکه خود ظلمید و نظامی که پایه‌هایش بر روی پیکرهای جوانان بی‌گناه بنا نهاده شود، محکوم به زوال خواهد بود. شما کمترین حقوق مردم را پایمال کردید! کشور را به تاراج بردید و همه این موارد فقط و فقط برای میل به خودکامگی خودتان بوده! اکنون کور خوانده‌اید! مردم همچون گذشته نظاره‌گر اعمال پست شما نخواهند بود. برای همه مردم و جهانیان ثابت شده که نه جلادان و نه دستگاه قضایی ایران هیچکدام کوچکترین حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کند. همین موارد اعدام و صدها مورد دیگر همچون اعدام قاسم بیت عبدالله و عبدالله کرملاچعب، هدایت عبدالله پور یا دیاکو رسول زاده و صابر شیخ عبدالله بیانگر این موضوع است.
آیا سعید تمجیدی، امیر حسین مرادی و محمد رجبی سه تن از معترضان آبان، در دادگاه صالح و بی‌طرف محاکمه شدند؟ آیا در بازداشتگاه‌های نهادهای امنیتی شکنجه و تهدید نبوده و بازجویی‌های منصفانه‌ای در آنها انجام شده است؟ اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه و دستگاه قضا پا را فراتر از این برده و متهمان را به جرایم غیر نیز مورد انگ‌زنی قرار داده است.
مردم عزیز! تاریخ و آیندگان همه ما را با توجه به عملکردمان نسبت به اوضاع کنونی بازخواست و یا مورد تقدیر قرار خواهد داد. عزیزانی که توسط نظام، زندانی، تبعید و یا اعدام می‌شوند، فرزندان برومند شما هستند. از خود گذشتگانی که مرگ و اسارت را به زندگی ذلت‌بار ترجیح داده‌اند. دنیا فانی است و همه‌ی ما در برابر پروردگار منان مسئولیم. وضع موجود برای هیچکس قابل قبول نیست؛ پس همت خود را به کار بندید و صدای رسای خود را به گوش جهانیان برسانید. همواره آینده از آن مردمی است که مرگ را به سکوت مقابل ظالم ترجیح داده‌اند.
اینجانب به نوبه‌ی خود اقدامات اخیر و همچنین تایید احکام اعدام سعید تمجیدی، امیرحسین مرادی و محمد رجبی را شدیدا محکوم کرده و انزجار خود را از این نوع وحشی‌گری‌ها ابراز می‌کنم. در نهایت سخنم را با شعری از اقبال لاهوری خاتمه می‌دهم:
خدا آن ملتی را سروری داد
که تقدیرش بدست خویش بنوشت
به آن ملت سروکاری ندارد
که دهقانش برای دیگران کشت
زندانی سیاسی تبعیدی، ماهر کعبی زغیب/ تیرماه ۱۳۹۹/ زندان اردبیل”.
درخصوص نویسنده این نامه گفتنی است؛ ماهر کعبی، فرزند رحیم دانشجوی کاردانی رشته عمران در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ بازداشت شد. آقای کعبی در مدت بازداشت از طریق بسته شدن به تخت و تحمل ضربات شلاق شکنجه شد و نهایتا مجبور به انجام اعترافات تلویزیونی شد. هرانا پیشتر در گزارشی شرحی اجمالی از سرگذشت وی و جلوه‌هایی از نقض حقوق انسانی این زندانی تبعیدی را منتشر کرد. آقای کعبی در دادگاهی ۲۰ دقیقه‌ای و بدون داشتن وکیل از بابت اتهامات “عضویت در یکی از گروه‌های اپوزسیون عرب، تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با شبکه‌های معاند و ارسال اخبار دروغین به منظور سیاه نمایی وجهه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل و نیز تحریک شهروندان جهت اقدام علیه امنیتی ملی (ایفای نقش در تظاهرات ۱۵ آوریل اهواز)” به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. ماهر کعبی در مردادماه ۹۲ به زندان اردبیل تبعید شد و اکنون نهمین سال از مدت محکومیت خود را در این زندان سپری می‌کند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید