به داد زندانیان و خانواده‌های آن ها که زیر فشار مضاعف هستند، برسیم!

برگرفته از صفحه فیسبوک منصوره بهکیش
متاسفانه تست کرونای شهناز اکملی و مریم کریم بیگی مثبت شده است و تست ریه داده‌اند و منتظر نتیجه ی آن هستند. آن‌ها باید ۲۱ روز در خانه قرنطینه باشند و خیلی هم رعایت می کنند. دوستانی هم برای خرید مایحتاج کمک شان می کنند. خوشبختانه شهناز و مریم فعلا تب ندارند، ولی سرفه و بدن درد و ضعف اذیت شان می کند و امیدوارم تست ریه شان خوب باشد.
به نظر می رسد که متاسفانه مادر و پدر وخواهرهای آتنا دائمی نیز درگیر کرونا شده‌اند. خانم نعمتی و آقای دائمی؛ مادر و پدر آتنا دیروز یک شنبه به ملاقات دخترشان رفتند. البته ملاقات های حضوری قطع شده و کابینی است. شنیدم که زندانیان زن در زندان اوین درگیر کرونا نشده‌اند و حال آتنا و دیگر زندانیان در بند زنان اوین خوب است، ولی خانواده‌های شان در بیرون زندان چه وضعیتی دارند؟ اگر کسی از ملاقات کنندگان کرونا گرفته باشد، خانواده‌ها چگونه می‌توانند از خودشان محافظت کنند؟ در این شرایط وحشتناک که مسئولان زندان هر بلایی دل شان بخواهد سر زندانیان می‌آورند، اگر خانواده ها به ملاقات عزیزشان نروند دیوانه می شوند، اگر هم به ملاقات بروند ممکن است درگیر کرونا شوند و باز به شکلی شدیدتر خودشان و خانواده‌ها زیر فشار مضاعف قرار گیرند، البته اگر از این وضعیت جان سالم به در ببرند.
واقعاً مردم با این همه فشار روزافزون، بدون تأمین حداقل های زندگی و درمان از سوی دولت، چگونه باید زندگی‌ شان را بگذارنند؟ تست کرونا ۵۰۰ هزار تومان، تست آنتی بادی ۱۵۰ هزار تومان، تست ریه ۲۰۰ هزار تومان، دارو ۳۰۰ هزار تومان که در جمع می شود یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومان. تصور کنید اگر یک خانواده ۴ نفری کرونا بگیرند، باید ۴ میلیون و ششصد هزار تومان تنها برای تست ها و داروی اولیه، بدون بستری شدن در بیمارستان بپردازند. گذران خرج زندگی خودشان و خانواده هم به کنار.
این کثافت های بی شرم چگونه مردم را درگیر حداقل های زندگی کرده اند، آدم دیوانه می‌شود، ولی باید راهی برای رهایی از این وضعیت بیابیم.
آرزوی سلامتی و توان بیشتر برای شهناز اکملی و دخترش، خانواده دائمی و نعمتی و دیگر خانواده ها و زندانیان درگیر با کرونا در تمام ایران را دارم.
سلامت و پایدار باشیم.
منصوره بهکیش
۲۳ تیر ۱۳۹۹
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید