کارگران آذرآب اراک؛ کار رایگان، ۴۲ سال حبس و ۳۱۰۸ ضربه شلاق، پاسخ اعتراض به معوقات مزدی

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

خبرگزاری هرانا
چهل و دو تن ار کارگران شرکت پیمانکاری آذرآب اراک توسط دادگاه کیفری اراک هر کدام به ۱ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و یک ماه کار رایگان در راه آهن اراک محکوم شدند. این حکم به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی سال گذشته کارگران این شرکت که در اعتراض به معوقات مزدی چندماهه و خصوصی سازی صورت گرفته بود صادر شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایلنا، شعبه ۱۰۶ کیفری اراک برای ۴۲ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری آذرآب که در راهپیمایی اعتراضی سال گذشته شرکت داشتند، حکم صادر کرده است.
در این گزارش به نقل از منابع کارگری اراک آمده است شعبه ۱۰۶ کیفری اراک در تاریخ ۲۶ خرداد سال جاری برای ۴۲ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری آذرآب که در راهپیمایی اعتراضی سال گذشته شرکت داشتند، حکم صادر کرده است.
بر این اساس، کارگران به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و یک ماه خدمت عمومی رایگان به مدت سه ساعت در راه‌آهن شهرستان اراک محکوم شده‌اند.
کارگران آذرآب سال گذشته به خصوصی‌سازی شرکت و پرداخت نشدن چند ماه از دستمزدهای خود معترض بودند. از آنجا که این حکم بدوی است، امکان اعتراض به آن وجود دارد.
لازم به ذکر است ۲۱ تن از کارگران واحد صنعتی آذرآب در جریان تجمع اعتراضی روز ۲۸ مهرماه ۹۸ که با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد و ۲۱ تن دیگر نیز پس از احضار در روزهای پس از تجمع بازداشت شده بودند.
روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۹۸ دادستان اراک ضمن تائید خبر بازداشت این افراد، حضور کارگران آذرآب اراک در تجمع را “اخلال در نظم عمومی” خوانده بود.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید