بیانیه بیش از ۳۰۰ تن از فعالان اجتماعی در اعتراض به نبود آزادی بیان و تداوم سانسور

۱۳۹۹/۰۴/۰۲

خبرگزاری هرانا
بیش از سیصد تن از فعالان اجتماعی، سینماگران، جامعه‌شناسان، نویسندگان، شاعران و روزنامه‌نگاران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به نبود آزادی بیان و تداوم سانسور در جامعه اعتراض کردند. امضا کنندگان این بیانیه اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” را موجب نهادینه شدن فساد در جامعه عنوان کرده و درباره “فروپاشی بزرگ اجتماعی” هشدار داده‌اند. در بخشی از این بیانیه آمده است “مقامات ارشد نظام نباید آزادی‌های مدنی از جمله آزادی بیان را نادیده بگیرند و راه هرگونه انتقاد و پرسشگری را به بهانه‌ اقدام علیه امنیت ملی مسدود کنند”.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، بیش از سیصد تن از فعالان اجتماعی، سینماگران، جامعه‌شناسان، نویسندگان، شاعران و روزنامه‌نگاران در اعتراض به نبود آزادی بیان و تداوم سانسور بیانیه‌ای منتشر کرده‎اند.
این بیانیه اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” را موجب نهادینه شدن فساد خوانده و درباره “فروپاشی بزرگ اجتماعی” هشدار داده است.
در این بیانیه آمده است: “این‌ پندار که هر نقدی به ساختارها، اقدام علیه امنیت ملی ‘است، مبنای علمی ندارد و مغایر حق آزادی بیان و مصداق سانسور است. این سانسور و کنترل محتواست که امنیت ملی را به خطر می‌اندازد و ناامنی، بی‌اعتمادی و ناهنجاری‌ها را گسترش می‌دهد”.
آنها نوشته‌‎اند که “مقامات ارشد” نظام نباید آزادی‌های مدنی از جمله آزادی بیان را “نادیده بگیرند” و “راه هرگونه انتقاد و پرسشگری را به بهانه‌ اقدام علیه امنیت ملی مسدود کنند”.
امضاکنندگان نامه هشدار داده‌اند اگر این “رویکرد تمامیت‌خواهانه” ادامه پیدا کند، “تصلب و خام‌اندیشی در قالب جهل مقدس به نهادینه شدن فساد می‌انجامد” و در کنار “این همه ناکارآمدی و فساد ساختاری” موجب “ناامیدی مردم ایران” و در نهایت “فروپاشی بزرگ اجتماعی” خواهد شد.
نورالدین زرین‎کلک، بابک احمدی، علی صالحی، حمید نعمت‌الله، علی مصفا، کامران شیردل، بهزاد شیشه‌گران، پرستو فروهر، عبدالرضا کاهانی و فرهاد گوران از امضاکنندگان این بیانیه هستند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید