دادگاه تجدیدنظر؛ خالد پیرزاده و رضا محمدحسینی مجموعا به ۲۳ سال و نیم سال حبس محکوم شدند

 ۱۳۹۹/۰۳/۰۲

خبرگزاری هرانا
شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت خالد پیرزاده و رضا محمدحسینی دو زندانی سیاسی در زندان اوین را تایید کرد. این شهروندان پیشتر در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۲۳ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۷ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” در خصوص رضا محمدحسینی و ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” در خصوص خالد پیرزاده قابل اجرا است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر محکومیت خالد پیرزاده و رضا محمدحسینی دو زندانی سیاسی در زندان اوین را تایید کرد.
 این شهروندان پیشتر در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۲۳ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند.

بر اساس این حکم رضا محمدحسینی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” به ۷ سال حبس، از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۳ سال حبس، از بابت اتهام “خروج غیرقانونی از مرز” به ۳ سال حبس، از بابت اتهام “ورود غیرمجاز به داخل کشور” به ۲ حبس و از بابت اتهام تمرد از دستور ماموران به ۱ سال و نیم حبس و در مجموع به ۱۶ سال و نیم حبس محکوم شده است.

آقای محمدحسینی پیشتر در اردیبهشت ماه ۹۸ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود. وی پس از ۳ ماه بازجویی به قرنطینه و نهایتا به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

خالد پیرزاده نیز از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس و از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۷ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” در خصوص رضا محمدحسینی و ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی”  در خصوص خالد پیرزاده قابل است.
خالد پیرزاده و رضا محمدحسینی پس از بازداشت و پایان مراحل بازجویی به بند ۴ زندان اوین منتقل شده بودند و کماکان در این مکان بسر می‌برند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید