بیانیه های تشکلات صنفی در اعتراض به حکم اخراج محمد حبیبی، معلم زندانی


بیانیه کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر در اعتراض به حکم اخراج محمد حبیبی
پاسداشت دانش و آموزگاران علم، ریشه در ژرفا و درازای تاریخ بشر داشته و همه ی آیین ها، تمدن ها و فرهنگ ها همواره در پی آن بوده اند که جایگاه والای معلمان جامعه را قدر دانسته و آنان را بر صدر نشانند.
این شیوه ی فرخنده در میهن باستانی ما نیز کم و بیش جاری و ساری بوده است. ولی شوربختانه چند دهه است که اهالی آموزش و پرورش کشور ما نه فقط در حسرت عدل و داد حقوقی و اقتصادی زیست می کنند؛ بلکه هرگاه نیز در کادر مسئولیت های حرفه ای خود، ساختار نامناسب بینشی و روشی تعلیم ‌و تربیت رسمی را نقد کرده و یا به شیوه ای سراسر مدنی بر نابرابری های ناعادلانه لب به اعتراض گشوده و خواهان تصویب قانون دادگرانه و یا اجرای قوانین مصوب شده اند، برخی از آنان ار سوی بخشی ار حاکمیت آماج اتهامات بی بنیاد ومتوهمانه قرار گرفته و احکام قضایی بسیار ظالمانه در باره ی این دسته از فرهنگیان شریف و میهن دوست صادر شده و سالها گرفتار حصر و بند شده اند.
فعالین صنفی در تمامی کشور از خراسان شمالی تا اردبیل و آدربایجان و کردستان و تهران و زنجان و خوزستان و بوشهر و… اما گرچه همگی به نوعی با داغ و درفش تهدید یا بازداشت و زندان و اخراج، دسته و پنجه نرم‌می کنند اما هم چنان بر اصول اخلاقی و انسانی خود در دفاع از حقوق اولیه فرزندان معصوم میهن عزیزدربرخورداری از آموزش رایگان و باکیفیت و تبعیض زدایی پای فشرده و بسان سرو آزاد در راه آرمان های والای تعلیم و تربیت که ساختن انسان های آگاه، آزاد، آفریننده و پاسدار منافع ملی و مردم است ایستاده و هزینه حق طلبی و عدالت خواهی خود را می پردازند.
درتازه ترین سوغاتی فرادستان حاکم به معلمان کشور، #محمد حبیبی، فعال صنفی صادق و متعهد و معلم با دانش، مزین به حکم ‌اخراج از کار با مضمون بازخرید، شده است، تا این پیام‌را به دیگر فعالین برساند که دفاع از حقوق آموزشی کودکان سرزمین و برابری خواهی جریمه زا است. ولی با وجود این، بر بنیاد سنت های تاریخ، در پایان، پیروزی ار آن ستمدیدگان خواهد بود.
کانون صنفی فرهنگیان‌استان بوشهر ضمن‌ محکومیت این رفتار ظالمانه، خواهان تجدید نظر در حکم بازخرید محمد حبیبی و آزادی بی درنگ این معلم گران مایه ار زندان و بازگشت وی به خانه و آموزش و پرورش می باشیم تا در پیشگاه تاریخ سربلند باشیم .
کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر
سوم‌اردی بهشت ماه ۱۳۹۹ خورشیدی
بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان
ای مدعی در آیت یزدانی
ای کاش که این حرف بدیهی دانی
در بند قفس پرنده می ماند لیک
آواز پرنده کی شود زندانی؟!
به نام خداوند جان و خرد!
در آستانه ی هفته ی معلم و پس از بحران هایی که سرزمین ما از آبان اندوهبار تا سقوط هواپیما و بیماری کرونا را سپری کرده،انتظار می رفت عقلانیتی در دستگاه های حکومتی برای ترمیم شکاف عمیق ملت_دولت که در آخرین انتخابات برگزار شده نمودش بیشتر هویدا شد، از خویش نشان دهد و درها را باز کند تا کمی هوای فضا تازه شود اما با کمال تاسف در آستانه ی هفته ی معلم با تایید حکم اخراج محمد حبیبی پس از دو سال زندان توسط دولت روحانی به جرم کنشگری صنفی و مطالبه گری آموزشی،بار دیگر ثابت کرد نهادهای انتخابی در این سرزمین یا شریک و همدست در تضییع حقوق شهروندی در کنار قوای دیگر هستند و یا بازوی اجرایی آن ها.در حالی که طی دو سال اخیر طی دیدارهای صورت گرفته،وزیر و معاونان او با صحه بر نظر کارشناسان مرخصی برای محمد حبیبی را به دنبال درخواست رسمی و مکتوب او حق وی می انگاشتند،دولت بنفش که با وعده های شیرین و رنگین، اقشار بسیاری را برای رای دادن به خویش فریفت،اکنون صفر تا صد اخراج محمد حبیبی را خود امضا می کند تا شاید هدیتی برای نهادهای خاص برای بده و بستان های سیاسیشان باشد.
در روزهایی که محمد باقر نوبخت با ژستی نمایشی بر معلم بودن خود در جمع خبرنگاران تاکید می ورزید و خود را دلسوز این قشر نشان می داد،دوستان او در حال تنظیم نامه ی اخراج محمد حبیبی از بهترین تئوریسین ها و نظریه پردازان آموزشی، به گواه تعدد و کیفیت مقالاتش در جهت بهبود وضعیت آموزش و پرورش کشور،گام می نهادند.دغدغه ی مدام برای آموزش اصولی و رایگان و حق تشکل یابی مستقل در نهایت برای حبیبی ارمغانی جز حبس نداشت و دو سال است که محمد حبیبی زندانی است و اکنون هم با شیوع بیماری کرونا نه تنها مرخصی که حق قانونیش بود و از او سلب شده، بلکه در زندان مخوف تهران بزرگ با نقض اصل تفکیک جرایم، در کنار زندانیان خطرناک زندانی است.
کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن محکوم کردن اقدام غیر قانونی و حق کشانه ی دولت تدبیر و امید در اخراج محمد حبیبی این اقدام را گامی دیگر از سوی دولتی می داند که با فراموش کردن همه ی وعده های انتخاباتی تمام همتش را در طی سه سال دولت دوم به کار بست تا به مقابله با تمام وعده های انتخاباتی خود و شهروندانی برود که آن وعده ها را از دولت روحانی و حاکمیت موجود مطالبه می کنند.با همه ی ناامیدی از اوضاع اسف بار کنونی،انتظار داریم که دیوان عدالت اداری با نقض حکم ظالمانه هیئت تخلفات وزارت آموزش و پرورش،حق قانونی محمد حبیبی را به او باز گرداند.
کانون صنفی فرهنگیان گیلان
۴ اردیبهشت ۹۹
بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان
آموزش و پرورش در آستانه روز معلم، حکم بازخرید و اخراج #محمد_حبیبی را بعد از ۱۸ سال سابقه آموزگاری و پس از دو سال حبس و بدون یک روز مرخصی را صادر کرد.
در حالیکه محمد حبیبی معلمی شریف که در طول ۱۸ سال سابقه آموزگاری در راه احقاق حقوق معلمان و دانش آموزان گام برداشته و به کالایی شدن آموزش اعتراض و بر عدالت آموزشی و آموزش رایگان اصرار ورزیده است.
هر چند دولت امید با بی تدبیری محمد حبیبی را اخراج کرد، اما این به معنای پایان تلاش در جهت تحقق عدالت آموزشی و حقوق پایمال شده دانش آموزان و معلمان در سیستم آموزشی نیست.
انجمن صنفی معلمان کردستان ضمن محکوم کردن حکم بازخرید و اخراج محمد حبیبی از مسئولین قضایی و آموزش و پرورش درخواست تجدید نظر در پرونده این معلم خستگی ناپذیر را دارد.
انجمن صنفی معلمان کردستان
سوم اردیبهشت ۱۳۹۹
بیانیه ائتلاف کنشگران صنفی آموزش فارس و بوشهر
هر دم از این باغ بری میرسد وچنانچه انتظار میرفت بالاخره حکم انفصال محمد حبیبی از آموزش و پرورش نهایی گردید و وعده های پوشالی وزارت آموزش و پرورش جهت جلوگیری از اخراج وی علنی گردید و نقاب از چهره ی وزیر آموزش و پرورش برافتاد . اگر چه این نقاب ها و وعده های پوشالی سالهاست که در جامعه ی فرهنگیان بی اعتبار شده اند ولی با اخراج محمد حبیبی ، حجت بر معدود کسانی که کورسوی امیدی به یاری وزیر آموزش و پرورش به عنوان مدافع همکاران فرهنگی داشتند به پایان رسید .
در این فضای وحشت آور و روزگار تلخ تر از زهر ناشی از مرگ و میر انسان ها به دلیل هجوم ویروس کرونا ، حکم اخراج محمد حبیبی داغ دیگری است بر دل جامعه ی فرهنگی که خود را برای هفته ی بزرگداشت مقام معلم آماده می کرد و انتظار داشت که حداقل در این فضا با مرخصی وی بعد از گذشت دو سال موافقت شود . ولی علی رغم پیگیری های قانونی همسر وی ، با صدور حکم بازخرید ،کام خانواده و فرهنگیان تلخ تر شد
به راستی تاریخ ، این واقعه ی بهت آور و تاسف آور را در آستانه ی هفته ی معلم فراموش نخواهد کرد و جامعه ی فرهنگیان با صدور چنین حکم ظالمانه ای ، دوباره رنج قلب شکافته شده ی ابوالحسن خانعلی را با تمام وجود احساس خواهد کرد و خاطره ای تلخ در تاریخ جنبش صنفی معلمان ایران به یادگار باقی خواهد ماند .
شرم بر شما که در آستانه ی بزرگداشت مقام معلم به جای گذاشتن مرهمی کوچک بر قلب جریحه دار جامعه ی فرهنگی ، قلب جامعه ی فرهنگی و هر انسان آزاده و دل سوخته ای را اندوهگین تر و دردناک تر کردید و با این حکم ، اغراض خود را به خوبی در حق یکی از دردمندترین معلم تاریخ این مرز و بوم آشکار ساختید .
در ابتدا روی سخن ما با تشکل های صنفی_ سیاسی است . متاسفانه این قبیل تشکل ها که همیشه مواضع محمد حبیبی را بی تدبیری و خارج شدن از مسیر اعتدال می دانستند و فقط خود را نماینده ی بر حق معلمان می دانند با صدور حکم زندان سنگین برای معلمی که دقیق ترین و منطقی ترین نقدها را به نظام آموزش و پرورش داشت سکوت کرده و هیچ اعتراضی نکردند . اکنون خارج از اختلاف های مواضع و نظری این تشکل ها با مواضع محمد حبیبی ، ضرورت دارد تا سکوت خود را شکسته و اگر به راستی نماینده ی معلمان هستند و هدفی جز دفاع از حقوق معلمان ندارند پس به این حکم ظالمانه اعتراض کنند تا در این آزمون راستی آزمایی سربلند بیرون آیند . مطمئن باشید که جامعه ی فرهنگیان تفاوت نمایندگان حقیقی و پوشالی را با مشاهده ی عملکردشان به خوبی درک خواهد کرد و سکوت هایی که علامت رضاست را به خوبی تشخیص خواهد داد .
روی دیگر سخن ما خطاب به وزیر آموزش و پرورش است و به وی گوشزد می نماییم که محمد حبیبی مانند یک قهرمان روزی از بند رها خواهد شد و این احکام سنگین و ظالمانه هیچ خللی در اراده و عزم استوار وی جهت احقاق حقوق فرهنگیان و رشد و اعتلای سیستم آموزشی ایجاد نخواهد کرد و با صدایی رساتر از گذشته ، صدای حق طلبی معلمان خواهد شد و تاریخ جنبش صنفی فرهنگیان ، وی را در صدر خواهد نشاند و همیشه از وی و اندیشه ی بلند وی تجلیل خواهد نمود و ضحاکان منفورتر از گذشته خواهند شد . وزیر آموزش و پرورش بداند که صاحبان اصلی آموزش و پرورش ، امثال محمد حبیبی هستند و آنکه به راستی از ذهن و قلب معلمان اخراج شده است مجموعه ی ناتوان وزارتخانه ی دولت تدبیر و امید است .
ائتلاف کنشگران صنفی آموزش فارس و بوشهر ، وزرات آموزش و پرورش و در راس آن وزیر آموزش و پرورش را مسئول این حکم ظالمانه می دانند و معتقدند بی تدبیری وزیر دولت تدبیر و امید ، امروزه بیشتر از هر روز آشکار گردیده و ناامیدی را مضاعف و عیان تر ساخته و از زبان خواجه حافظ شیرازی به وزیر آموزش و پرورش می گوید :
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
ائتلاف کنشگران صنفی آموزش فارس و بوشهر ضمن محکومیت شدید حکم اخراج معلم قهرمان محمد حبیبی از همه ی دردمندان و دل سوختگان آموزش و پرورش که قلبشان برای آموزش و پرورش و فرزندان این مرز و بوم می تپد درخواست می کند که در برابر این حکم ظالمانه سکوت نکنند و اعتراض نمایند .
بیانیه اعتراضی گروه چالش صنفی فرهنگیان ایران
چه ساده گول می زنند
چه ساده ریا می کنند
چه ساده دروغ می گویند
درآستانه ۱۲ اردیبهشت باز با وعده های تمسخر آمیز چه ساده گولمان زدند،
با چند جلسه درد دل تراپی با معلمان، تحتِ عنوان نشستِ تشکل ها با نماینده دولت ،اولین دستمزدمان را چه بی ریا در این سال ۱۳۹۹ تقدیممان کردند!
اخراج آقای حبیبی معلم دلسوز و صاحب اندیشه
معلمی که ۱۸ سال سابقه کار صادقانه برای فرزندان این کشورداشت، چه راحت تصمیم به اخراجشش گرفتند، با اینکه می توانستند با مرخصی بدون حقوقش موافقت کنند.
ولی هرگز نخواستند با او که عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران است، همکاری کنند چرا که جرمش دفاع از حقوق زایل شده معلمان ایران بود. وانگار خط قرمز دولت!
در طی دو سال زندانی بودن محمد حبیبی خانواده وی تمام راه های ممکن برای مرخصی بدون حقوق برای ایشان را طی کردند، ولی متاسفانه خودِ آموزش وپرورش نسبت به کارکنانش بیشتر غضب می کند، و چون مطالبه گری را بر نمی تابد، با مرخصی بدون حقوق او موافقت نکردند و زمینه اخراجش را فراهم نمودند. گویا معلم بودن و معترض بودن جرمی است بس نابخشودنی !
بارها با ریا و تزویر وعده مرخصی می دادند، ولی دروغگویی جزیی از شوآف آنهاست، و در این دوران اسفناک و اپیدمی بیماری بجای اینکه به مرخصی بیاید او را اخراج می کنند.
هر سال در آستانه اردیبهشت ضربه ای به آموزش وپرورش می زنند و جسم فرتوت آن را بیشتر نیمه جان می کنند اینبار با این موضوع!
حتما با این تصمیم می خواهند درس عبرتی برای دیگر مطالبه گران باشد،
تا دیگر نگویند، کودک باز مانده از تحصیل، معلم حق التدرس، خرید خدمت، بازنشسته، شاغل… حقی دارند !
ولی باید بدانند این رفتارها در تاریخ ثبت خواهد شد و هرگز فراموش نخواهد شد که با اندیشه ها چه کردید، و روزی باید جوابگو باشید، لااقل اگر دردی را از بدنه معلمان کم نمی کنید آنقدر به آن نیفزایید
گروه چالش صنفی معلمان ایران به شدت این رفتار نا بخردانه آموزش و پرورش را محکوم می کند.
بیانیه اتحاد بازنشستگان
محمد حبیبی معلمی آزاده و انسانی فرهیخته است که تمامی زندگی‌اش را صرف مشکلات معلمان و دانش‌آموزان کرده اما با پرونده سازی برای وی در برابر مدرسه او را با ضرب و شتم بازداشت کردند و در زمانی که با وثیقه‌ای سنگین در آزادی موقت بود مجددا در روز ۲۰اردیبهشت سال ۹۶ در هفته‌ی معلم با خشونت شدید به زندان بازگردانده شد.
در بحران بیماری کرونا به بهانه‌ی این که محمد حبیبی حکمش بیش از پنج سال است به وی مرخصی داده نشد و وزارت آموزش و پرورش در آستانه‌ی روز معلم با حکم اخراج او، سندی شرم‌آور از خود بر جای گذاشت.
اتحاد بازنشستگان صدور این حکم را شدیدا محکوم کرده و خواهان انفصال این حکم و آزادی وی در روزهای اوجگیری ویروس کووید ۱۹ می باشد.
۹۹/۲/۳
اتحاد بازنشستگان


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید