آیا اعتنایی هست؟ نامه چهارم مادر نرگس محمدی به رییس قوه قضاییه: تهدید جانی نرگس در زندان زنجان

    کلمه

   
سه شنبه, ۲۶ فروردین, ۱۳۹۹


چکیده :من در مدت سه ماه و نیمی که در زندان عادی زنجان هستم دعواها و زد و خورد های شدیدی را شاهد بودم، اما وضعیت روانی زندانیان این روزها خیلی بدتر شده است. چند شب پیش بعد از ساعت خاموشی شاهد خودزنی هولناکی بودیم. شب های بعد شاهد تهدید زندانیان توسط یک زندانی دیگر با تیزی بودم که روی پوست گردن و دست بچه ها می کشید و می گفت می خواهد دو سه نفر را بزند....

نرگس نگران وضعیت روحی و روانی زندانیان عادی در زندان هاست و می گوید در شرایط حاکم بر زندان ها، زندانیان عادی تحت فشار روانی شدید هستند و مسئولان سازمان زندان ها باید نسبت به سلامت جسمی و مهمتر از آن سلامت روحی و روانی زندانیان به فوریت و مسئولانه رسیدگی کرده و …… نرگس می گوید در زندان های عادی به دلیل عدم بودجه کافی، وضعیت تغذیه بسیار بد است و غذای کافی، به خصوص میوه و سبزیجات وجود ندارد و سلامت جسمی زندانی در خطر است.
از طرف دیگر به دلیل شرایط حاصل از شیوع کرونا یعنی قطع کامل ملاقات ها در مدت زمان طولانی و قرنطینه کامل زندان ها، زندانیان در شرایط روحی بسیار بدی قرار دارند. مثلا مادران زندانی دیگر همان هفته ای یکبار هم نمی توانند کودکانشان را ببینند و شاهدند که کودکانشان نیز بسیار آسیب پذیر شده اند. یا اینکه مثلا در این زندانی که من هستم هیچ فضا و امکانی برای ورزش وجود ندارد، حتی یک توپ والیبال هم نیست تا زندانی برای ساعتی ورزش و تفریح داشته و سرگرم شود، یا کارگاه هایی که زندانیان روزانه سرگرم آموزش و مشغول به کاری شوند تا مجبور نباشند تمام ساعات روز را دراز بکشند! بنابراین در شرایط سخت حاکم بر زندان های عادی اضافه شدن شرایط پر اضطراب و قرنطینه کرونایی، آستانه تحمل و آسیب پذیری زندانیان را بسیار پایین آورده و رفتارهای پرخطر افزایش یافته است.
من در مدت سه ماه و نیمی که در زندان عادی زنجان هستم دعواها و زد و خورد های شدیدی را شاهد بودم، اما وضعیت روانی زندانیان این روزها خیلی بدتر شده است. چند شب پیش بعد از ساعت خاموشی شاهد خودزنی هولناکی بودیم. شب های بعد شاهد تهدید زندانیان توسط یک زندانی دیگر با تیزی بودم که روی پوست گردن و دست بچه ها می کشید و می گفت می خواهد دو سه نفر را بزند. این خانم همان زندانیست که پیشتر من را نیز تهدید جانی و جنسی کرده بود. من طبق مشاهداتم یقین دارم روزهای آتی ما با یک موج افسردگی و خشم و پرخاش از سوی زندانیان و خانواده هایشان مواجه خواهیم شد. من و پدر نرگس بار دیگر ضمن اعتراض شدید نسبت به وضعیت نگه داری دخترمان اعلام می کنیم که هر اتفاقی که برای نرگس بیفتد قطعا عمدی است و مسئولیت آن نه بر عهده ی زندانیان پرخطر در زندان زنجان، بلکه بر عهده ی مسئولان است.
عذرا بازرگان
مادر نرگس محمدی فروردین ۱۳۹۹

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید