"تفکیک جنسیتی"؛ بهانه‌ای تازه برای آزار خانواده‌های زندانیان سیاسی

پیک ایران

سه شنبه سوم دی ۱۳۹۸ 
رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل زندانی روز دوشنبه دوم دی‌ماه (۲۳ دسامبر) در حساب کاربری خود در فیس‌بوک نوشت: «به دنبال تشدید فشارهای مختلف بر زندانیان و خانواده‌‌ها، دیروز (یکشنبه) دقایقی پس از ورود بچه‌ها به سالن ملاقات و قبل از رسیدن نسرین، ماموران سالن ملاقات در غیاب ما، به بهانه تفکیک جنسیتی، با آنان درگیر شدند. با آمدن نسرین تنش ادامه پیدا کرده؛ سرانجام ملاقات حضوری بچه‌ها و ملاقات کابینی ما را لغو و بچه‌ها را به زور از سالن ملاقات بیرون انداختند.»


رضا خندان نوشته است که فردی با نام حق‌جو (مسئول سالن ملاقات) و مامور زنی به نام فاطمه حسین‌پور با سرپرستی ضیایی‌فر (رئیس زندان) تیم کاملی برای آزار و اذیت زندانیان و خانواده‌های آنان تشکیل داده‌اند. این تنش‌ها هر چند وقت یکبار ایجاد می‌شود. یک ماه پیش بود که دختر یکی از زندانیان در سالن ملاقات فریاد می‌زد: «مگه ما گوسفندیم... مگه ما گوسفندیم هی اینور اونور می‌کشید...»

در ادامه یادداشت کوتاه رضا خندان آمده است: «در سالن ملاقات به دلیل حضور زن و مرد در بین خانواده‌ها، اعم از این که زندانی زن باشد یا مرد، تفکیک جنسیتی بی‌معناست و تاکنون چنین چیزی در سالن وجود نداشت و هیچ محدوده‌ای هم تعریف نشده است. این کار فقط به قصد آزار خانواده‌هاست. ماموران و پرسنل زندان به هیچ وجه حق ندارند به حریم خانواده‌ها نزدیک شوند. ملاقات در حضور مأمور نیست و حریم خانواده‌ها باید حفظ شود.»

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید