مرگ های مشکوک دانشجویان در دانشگاه اهواز

فاطمه ارسطو، یکی از دانشجویان دختر دانشگاه جندی‌شاپور شامگاه یکشنبه ۲۴ آذر جان خود را به دلیل نامعلومی از دست داد. صبح دوشنبه ۲۵ آذر نیز جنازه ماجد سیاحی، در یکی از کلاس‌های درس یافت شد
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص مرگ دو دانشجوی این  دانشگاه در دو روز گذشته گفت علت این حوادث در دست بررسی است.
دکتر فرهاد حمزه‌لویی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فوت دو دانشجوی این دانشگاه در دو روز گذشته اظهار کرد: متاسفانه دو دانشجوی رشته‌های پزشکی و داروسازی، در روزهای ۲۳ و ۲۴ آذرماه فوت شده‌اند که علت مرگ این دو دانشجو، در دست بررسی است.
وی افزود: یک دانشجوی پزشکی ورودی ۹۱، دو روز پیش (۲۳ آذرماه) با کاهش سطح هوشیاری مواجه شده بود که توسط خانواده‌اش به بیمارستان منتقل شد اما با وجود انجام عملیات احیا، متاسفانه این دانشجو فوت شد.
حمزه‌لویی بیان کرد: یک دانشجوی رشته داروسازی ورودی ۹۵ نیز روز گذشته (۲۴ آذرماه) در یکی از کلاس‌های دانشگاه بیهوش شده بود که توسط مسئولان دانشکده به بیمارستان منتقل شد اما با وجود انجام عملیات احیا، متاسفانه دانشجو فوت شد.
پیشتر سایت عصر جنوب گزارش داده بود یکی از دانشجویان دختر ظاهراً در اثر خودکشی جان خود را از دست داد و صبح دوشنبه هم جنازه یک دانشجوی داروسازی در کلاس درس یافت شد.
به گزارش این نشریه فاطمه ارسطو، یکی از دانشجویان دختر دانشگاه جندی‌شاپور اهواز که در سال ۱۳۹۱ آغاز به تحصیل کرده بود شامگاه یکشنبه ۲۴ آذر جان خود را به دلیل نامعلومی از دست داد. صبح دوشنبه ۲۵ آذر نیز جنازه ماجد سیاحی، دانشجوی داروسازی که در سال ۱۳۹۵ وارد دانشگاه شده بود در یکی از کلاس‌های درس یافت شد. علت مرگ او هم مشخص نشده است.
بنابر گزارش ها، در روزهای بعد از اعتراضات در مجموع ۱۵ دانشجو در اهواز خودکشی کرده‌اند که ظاهراً در دو مورد منجر به فوت شده است. دو هفته قبل نیز جنازه دو دانشجوی دانشگاه چمران در خوابگاه و در یکی از خیابان‌های اهواز یافت شد.
۸ آذر یکی از دانشجویان ساکن خوابگاه پسران (خوابگاه علم الهدی) که در رشته کامپیوتر تحصیل می‌کرد از خوابگاه خارج شد و روز بعد، پیکر بی‌جان او را در خیابان اول منطقه بوستان اهواز در یک ساختمان نیمه‌ ساز یافتند. تا این لحظه علت دقیق مرگ او مشخص نشده است.
۱۲ آذر نیز یکی از دانشجویان پسر که در خوابگاه شهید علم الهدی زندگی می‌کرد و اهل شهرستان باغملک بود و در رشته زیست‌شناسی تحصیل می‌کرد، ساعت چهار بامداد خود را از درختان پشت خوابگاه حلق‌آویز کرد و درگذشت.
اهواز یکی از کانون‌های اعتراضات آبان ۹۸ بود.
سازمان حقوق بشر اهواز یکم آذر با انتشار بیانیه‌ای به نقل از منابع محلی که در اختیار دارد اعلام کرد که در اعتراضات سراسری که جمعه ۲۴ آبان در اعتراض به افزایش قیمت بنزین آغاز شد و به سرعت به یکصد شهر ایران سرایت کرد، در استان خوزستان، به ویژه  در شهرهای اهواز، خرمشهر، آبادان، ماهشهر، شوشتر، رامهرمز و شادگان دست‌کم ۶۰ تن از معترضان کشته شده‌اند. غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان از تجمعات اعتراضی در ۱۵ شهر این استان خبر داده بود.
۲۲ آذر در یکی از رودخانه‌های اهواز یک جسد یافت شد. معترضان می‌گویند این جسد متعلق به یکی از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ است.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید