اعتصاب غذای همزمان ۱۰ زندانی در زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا

ده تن از زندانیان بستری در بهداری زندان ارومیه امروز پنج شنبه ۵ دی ماه به صورت همزمان در اعتراض به قطعی آب و گاز بهداری دست به اعتصاب غذا زده‌اند. گفته می‌شود آب و گاز بهداری این زندان به بهانه تعمیرات قطع شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنج شنبه ۵ دی ماه ۱۳۹۸، ۱۰ تن از زندانیان در بهداری زندان ارومیه به صورت همزمان در اعتراض به قطعی آب و گاز این بهداری دست به اعتصاب زده اند.
گفته می‌شود آب و گاز بهداری این زندان به بهانه تعمیرات توسط مسئولان زندان قطع شده است.
هویت دو تن از زندانیان اعتصاب کننده به نام های “داوود قاسم زاده و بهاالدین قاسم زاده” تاکنون توسط هرانا احراز شده است. هویت سایر زندانیان اعتصاب کننده نیز کماکان توسط هرانا در دست بررسی است.
داوود قاسم زاده و بهاالدین قاسم زاده در خردادماه امسال به دلیل بروز آتش سوزی در سلول انفرادی در همین زندان مصدوم شده بودند.
گفتنی است داوود و بهاالدین قاسم زاده در سال ۸۸ به اتهام قتل دو نفر در یک درگیری طایفه‌ای دستگیر شدند. بهاالدین در زمان بازداشت ۱۷ سال سن داشت و در دادگاهی که سال ۸۹ تشکیل شده بود اتهام انجام هر دو قتل را به عهده گرفت. در همان روز بعد از خروج از دادگاه از دست مأموران فرار کرد و به کردستان عراق رفت. بعد از فرار بهاالدین مأموران امنیتی خواهر، مادر و برادر دیگرش را دستگیر و به زندان ارومیه منتقل کردند و گفتند بهاالدین باید بازگردد تا این‌ها آزاد شوند که همین‌طور هم شد، بهاالدین بعد از یک ماه بازگشت و ضرب و شتم شدید وی در زمان بازداشت موجب آسیب‌دیدگی ستون فقرات و نخاع او شد.
هرانا در تاریخ ۲۲ خردادماه ۹۷ گزارش کرده بود، بهاالدین و داوود قاسم‌زاده، به دنبال وخامت وضعیت جسمانی و ممانعت مسئولان زندان از اعزام آنها به مراکز درمانی، از رئیس زندان درخواست کرده بودند که حکم اعدامشان هر چه سریع‌تر اجرا شود.
در تاریخ ۱ آذرماه سال گذشته نیز، جلسه رسیدگی به اتهامات بهاالدین قاسم‌زاده، کودک-مجرم محکوم به اعدام محبوس در زندان ارومیه، در پرونده‌ای جدید که در زندان برای وی تشکیل شده است، به اتهام تبلیغ علیه نظام، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب این شهر برگزار شده بود.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید