بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در حمایت از حمید رحمتی

اخبارروز

15 نوامبر 2019
دانش آموزان عزیز
همکاران گرامی
اولیای محترم
جان حمید رحمتی ، معلم زندانی در خطر جدی است.
حمید رحمتی در اعتراض به آموزش و پرورش بی کیفیت ، آموزش و پرورش پولی و تجاری ، حقوق زیر خط فقر فرهنگیان و… سالهاست که دوش به دوش تشکلهای صنفی معلمان بصورت مسالمت آمیز فعالیت صنفی می کند و در این راه هزینه های سنگینی هم پرداخته است.
با تاسف بسیار آقای پارسافر رئیس شعبه ی ۱۰۳ دادگاه شهرستان شهرضا بنا به گزارش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ، بدون داشتن هرگونه مدرک جرم و ادله ی کافی، در یک دادگاه وابسته ، حمید رحمتی را فقط به خاطر تحصن در محیط اداره ی آموزش و پرورش به ۳۶ ماه زندان، ۷۴ضربه شلاق ، ۲۰ میلیون ریال جریمه ی نقدی و تبعید محکوم نموده و این حکم در تاریخ ۱۹ آبان ۹۸ اجرا و ایشان را دستگیر و راهی زندان نموده اند.
حمید رحمتی در اعتراض به این همه بیداد ، به ناچار دست به اعتصاب غذای خشک زده و مدت ۵ روز است از هرگونه خوردن و آشامیدن پرهیز می کند و متاسفانه امروز دچار افت فشار و ضعف شدید شده و به درمانگاه منتقل شده است.
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکوم کردن رفتار قوه ی قضائیه در پرونده سازیهای واهی ، برای فعالان صنفی از جمله حمید رحمتی ، این قوه را مسئول جان این معلم دربند دانسته و خواهان آزادی بدون قید و شرط وی است.
و هرگونه بی توجهی را به شدت پاسخ خواهد داد.
همچنین شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان از همه ی نهادها و سازمانهای حقوق بشر، برای نجات جان این معلم نستوه و آگاه بطور جدی دست یاری دراز می کند.
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران
۲۳ آبان ۹۸
مطالب مرتبط:
https://akhbar-rooz.com/?p=12090 لينک کوتاه
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.