به مناسبت سالگرد درگذشت یار و همکار گرانقدر، زنده یاد بهمن امینی

یک سال از درگذشت یار وفادار ما، بهمن امینی، سپری شد. سالی سرشار از تحولات بزرگ در حیات سیاسی، حقوق بشری و ادبی جامعه در تبعید که در هر لحظه اش جای خالی او حس می شد.
بهمن همانطورکه همگان گفته و نوشته اند، از تبار مبارزینی بود که علاوه بر کار سیاسی، حضوری فعال در عرصه فعالیت های حقوق بشری فرهنگی و نیز ادبیات در تبعید داشت. او عشق و علاقه وافری به تاریخ و فرهنگ و مردم ایران داشت و با جان و دل برای استقرار آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی، حقوق بشر و لائیسیته تلاش می ورزید. بهمن همزمان با کار دشوار انتشاراتی در خارج کشور و ایفای نقشی شایسته در شکل دهی ادبیات در تبعید و برگزاری نشست های متعدد ادبی، از موسسین تشکل های دموکراتیک زیادی از جمله «شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران» بود*. او یکی از سازمان دهندگان اصلی نشست ها و گردهماییها از سوی شبکه همبستگی بود. پیشنهادات و ابتکارات بهمن و نقش فعال او در پیشبرد فعالیت ها نقش بسزایی در ادامه حیات فعال تشکل ما که یک شبکه جهانی است، داشت.
ما یاران و همکاران بهمن در «شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران» در گرامیداشت خاطره او یک بار دیگر بر این حقیقت تاکید می کنیم که:
«آری گر چه بهمن امینی ما را ترک کرد، ولی کتاب ارزشمندی برای ما از خود به جای گذاشت که عبارت از کتاب زندگیش از انتشارات خاوران است. کتابی که هر صفحه آن حاوی درس هائی از منش و روش او در زندگی بود. کتاب زندگی بهمن عزیز ما مجموعه ای است از خصایل پاک و بی آلایش انسانی که عشق به آزادی و عدالت اجتماعی و مبارزه با ظلم و دیکتاتوری تمام وجودش را از دوران نوجوانی تا آخرین لحظات زندگی تسخیر کرده بود

یادش گرامی باد
شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران
نوامبر ۲۰۱۹


*لازم به یادآوری است کتاب « مفاهیم دادخواهی به زبان ساده » مادران پارک لاله ایران نیز یکی از آثاری است که در انتشارات خاوران، در زمستان ۱۳۹۳ (۲۰۱۵به چاپ رسید.




Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید