نامه اسماعیل عبدی از زندان اوین به مناسبت روز جهانی معلم

خبرگزاری هرانا
 اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان محبوس در زندان اوین که در حال تحمل دوران محکومیت خود است، با انتشار نامه ای به مناسبت روز معلم از برنامه‌های جهانی  امسال با تمرکز بر  “معلمان جوان: آینده حرفه‌ ای” نوشت و از همکاری بین تشکل های صنفی معلمان  و مسئولین در کشور های مختلف جهت تحقق این امر یاد کرد و از عملکرد مسئولین جمهوری اسلامی نسبت به تشکل های صنفی انتقاد کرده است. وی در بخشی از نامه خود می نویسد که “در کشور ما ایران، اما مسئولان و دست اندرکاران، این حرکت دموکراتیک را برنمی تابند و علیرغم آگاهی از وجود مشکلات متعدد آموزش و پرورش کشور، با فعالان این گونه تشکل‌ ها برخوردهای قهرآمیز داشته و دارند. به گونه‌ ای که تعدادی از فعالان صنفی معلمان، سال‌ هاست در زندان، به سر می‌ برند”.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از انصاف، امروز جمعه ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۸، اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان محبوس در زندان اوین طی نامه‌ ای به مناسبت روز جهانی معلم از جایگاه و وظایف تشکل های معلمین در سراسر جهان و ایران نوشته است.

متن کامل این نامه در ادامه می‌آید:

“از سال ۱۹۹۴ میلادی به پیشنهاد یونسکو روز ۵ اکتبر (۱۳ مهر) به عنوان روز جهانی معلم نامگذاری شده‌است.
این مناسبت بهانه‌ای شد تا ضمن تبریک به تمامی همکارانم در سراسر جهان، مطلبی کوتاه را در این خصوص، بیان نمایم.
هدف از اعلام چنین روزی، بها دادن به معلمان، قدردانی از آن‌ها و بررسی مشکلاتشان در سراسر دنیا اعلام شده است.
با توجه به نیاز شدید جهانی به معلمان جدید، مهمترین نکته برای تضمین آموزش عادلانه و فراگیر با کیفیت همگانی، ارزش‌گذاری و ارتقاء جایگاه و جذاب‌تر شدن آن برای جوانان است.
برنامه‌های روز جهانی معلم امسال توسط سازمان آموزش بین‌الملل (ei) نیز، با تمرکز بر “معلمان جوان: آینده حرفه‌ای” برگزار می‌شود.
برای تحقق چنین اهدافی، در بیشتر کشورهای جهان، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی معلمان تشکیل شده است که با حضور صاحب‌نظران و متخصصان حوزه آموزش و پرورش، علاوه بر بررسی و واکاوی مسائل و مشکلات این حوزه، راهکارهای برون‌رفت از آن‌ها را نیز به مسوولان ارائه می‌دهند.
در کشور ما ایران، اما مسوولان و دست‌اندرکاران، این حرکت دموکراتیک را برنمی‌تابند و علیرغم آگاهی از وجود مشکلات متعدد آموزش و پرورش کشور، با فعالان این‌گونه تشکل‌ها برخوردهای قهرآمیز داشته و دارند. به گونه‌ای که تعدادی از فعالان صنفی معلمان، سال‌هاست در زندان، به سر می‌برند.
در چند سال اخیر و پیش‌رو که تعداد زیادی از معلمان، بازنشسته شده و آموزش و پرورش کشور نیاز شدید به جذب نیروی جوان دارد، مسائلی چون نابرابری اجتماعی، کیفیت پایین رفاه، حقوق پایین و از همه مهم‌تر حذف استخدام رسمی، انگیزه ورود به این حرفه را از جوانان می‌گیرد.
امید است روزی فرابرسد که مسوولان کشور ما نیز این نگاه بسته و دُگماتیک را کنار گذاشته و در کنار معلمان دلسوز این مرزوبوم، جدای از اهداف سیاسی، به پیشرفت آموزش و پرورش بیندیشند.
اسماعیل عبدی/ معلم زندانی در اندرزگاه ۷ زندان اوین/ ۵ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۳ مهر ۱۳۹۸)”
در خصوص نویسنده نامه گفتنی است اسماعیل عبدی، دبیر کانون صنفی معلمان و دبیر ریاضی است که در ششم تیرماه ۱۳۹۴ زمانی که برای پیگیری علت ممنوع الخروج بودنش به دادسرای اوین مراجعه کرده بود پس از ساعت ها بازجویی، بازداشت شد. و پس از گذشت ۶ ماه از بازداشت در اسفندماه همان سال توسط  شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید