ممنوعیت ورود زنان به استادیوم؛ دختر تماشاگر که به زندان محکوم و مقابل دادسرا خودسوزی کرده بود فوت کرد

خبرگزاری هرانا 

دختر هوادار تیم فوتبال استقلال ایران که هفته گذشته در مقابل دادسرای تهران اقدام به خودسوزی کرده بود، صبح امروز درگذشت. این دختر جوان در اسفندماه سال گذشته به هنگام ورود به ورزشگاه بازداشت و به زندان قرچک منتقل شده بود. وی دوشنبه هفته گذشته جهت پیگیری پرونده اش به دادسرا مراجعه کرده بود و پس از اطلاع یافتن از محکومیتش به ۶ ماه حبس در مقابل دادسرا خودسوزی کرد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرآنلاین، صبح امروز دوشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۳۹۸، دختر جوان استقلالی که در اعتراض به محکومیتش به حبس اقدام به خودسوزی کرده بود، جان خود را از دست داد.
بر اساس این گزارش، این دختر جوان هفته گذشته بعد از اینکه برای گرفتن تلفن همراهش به دادسرا مراجعه کرد، متوجه شد که باید برای تحمل ۶ ماه حبس به زندان برگردد. او بعد از شنیدن این خبر برآشفت و از دادسرا خارج شد و به گفته شاهدان در حالی که فریاد می‌کشید و از موضوعی اعتراض داشت، اقدام به خودسوزی کرد و با ۹۰ درصد سوختگی از نوع درجه ۳ به بیمارستان منتقل شد.
خواهر این دختر جوان در خصوص دلیل اقدام به خودسوزی وی گفته بود: “هنگامی که خواهرم بعد از آزادی برای دریافت گوشی اش به دادسرا می‌رود که در آنجا صحبت‌هایی انجام شد و به گوش خواهرم می‌رسد که باید ۶ ماه در زندان بماند، این اتفاق جرقه‌ای بود که خواهرم در شرایط بد بیماری روحی و روانی خودش را آتش می زند و حالا در بیمارستان شرایط بدی دارد”.
پیش از آن یک منبع آگاه در دادگستری در گفتگو با میزان، مدعی شده بود که این دختر جوان در اسفندماه سال ۹۷ به دلیل آنچه که “پوشش نامناسب” خوانده شده تحت پیگرد قرار گرفته و با مامورین نیروی انتظامی درگیر شده است. وی همچنین اعلام کرده بود برای این فرد به اتهامات “جریحه دار کردن عفت عمومی” و “توهین به مامورین” پرونده قضائی تشکیل شد و روز دوشنبه جهت پیگیری پرونده خود به دادسرا مراجعه کرده است، اما به دلیل غیبت قاضی پرونده هیچ اقدام قضائی ای در خصوص وی صورت نگرفته است.
گفتنی است زنان ایرانی اجازه ورود به ورزشگاه‌ها برای تماشای تمرین و بازی های فوتبال مردان را ندارند.
لازم به ذکر است که جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا پیشتر طی نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدارسیون فوتبال ایران ضمن ابراز تاسف در خصوص اجرایی نشدن تعهدات حسن روحانی مبنی بر حضور زنان در ورزشگاه‌ها، از وی درخواست کرده بود که تا قبل از ۱۵ ژوئیه ٢٠١٩ مقدمات لازم برای حضور زنان ایرانی و خارجی برای تماشای بازی های فوتبال در ایران فراهم شود. این ضرب‌الاجل به پایان رسیده است و در صورت عدم برداشتن ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها ممکن است هر برخوردی با فوتبال ایران صورت بگیرد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید