ماموران امنیتی مانع برزگداشت مراسم احمد شاملو شدند


• هم‌زمان با نوزدهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو، از شناخته‌شده‌ترین شاعران معاصر ایران، دوم مرداد ۹۸ جمعی از علاقه‌مندان او قصد داشتند با حضور در مزار او یادش را گرامی بدارند؛ که با ممانعت ماموران روبرو شدند ...
اخبار روز
چهارشنبه  ۲ مرداد ۱٣۹٨ -  ۲۴ ژوئيه ۲۰۱۹


اخبار روز - گزارش دریافتی: هم‌زمان با نوزدهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو، از شناخته‌شده‌ترین شاعران معاصر ایران، دوم مرداد ۹۸ جمعی از علاقه‌مندان او قصد داشتند با حضور در مزار او یادش را گرامی بدارند؛ که با ممانعت ماموران امنیتی روبرو شدند.

فراخوان بزرگداشت احمد شاملو پیشتر توسط کانون نویسندگان ایران منتشر شده بود. بنا بر خبرهای رسیده، مأموران درهای گورستان امام‌زاده طاهر کرج را بستند و اجازه ندادند علاقمندان به شاملو بر مزار او حاضر شوند. حاضران در نهایت در فضای بیرونی امامزاده طاهر تجمع کردند.
به گفته شاهدان، در مواردی ماموران اقدام به توقیف تلفن همراه حاضران در محل کرده‌اند که با درگیری همراه بود. این مراسم تا لحطه ی تنظیم این گزارش بازداشتی ای در پی نداشته است. در سال‌های گذشته هم تلاش‌ها برای برگزاری مراسم بزرگداشت شاملو در امام‌زاده طاهر کرج با دخالت مأموران امنیتی روبرو می‌شد. از زمان درگذشت احمد شاملو، تا کنون بارها به سنگ مزار او آسیب وارد شده است.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید