دو زندانی سیاسی در زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زدند

خبرگزاری هرانا  

بشیر پیرماوانه و رحمی تورگوت دو زندانی سیاسی در زندان ارومیه، از امروز دوشنبه در اعتراض به مخالفت مسئولین زندان با درخواست های آنان مبنی بر اعزام به مرخصی و آزادی مشروط دست به اعتصاب غذا زدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸، “بشیر پیرماوانه” و “رحمی تورگوت، شهروند تبعه ترکیه” در زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زدند.

یک منبع مطلع در خصوص اعتصاب غذای این دو زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: “بشیر پیرماوانه در اعتراض به مخالفت مسئولین زندان با درخواست های مکرر وی مبنی بر اعزام به مرخصی و آزادی مشروط دست به اعتصاب غذا زده است”.

دلیل اعتصاب غذای رحمی تورگوت نیز بی توجهی به درخواست آزادی مشروط و عدم تحویل وی به کشورش ترکیه عنوان شده است.

بشیر پیرماوانه، در اسفندماه ۹۴ بازداشت و در بهار سال ۱۳۹۵ توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم به دلیل تسلیم به رای به ۴ سال کاهش پیدا کرد.

رحمی تورگوت، در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ جهت دیدار با تعدادی از اقوام و آشنایان خود در ارومیه بصورت قانونی وارد خاک ایران شده بود. وی دو روز پس از ورود به ایران توسط نیروهای امنیتی در منزل یکی از اقوامش بازداشت شد.
این شهروند تبعه ترکیه در بهار همان سال از بابت اتهام “همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام” توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ۵ سال حبس محکوم شد. این حکم نهایتاً در شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی عیناً تایید شد.
بشیر پیرماوانه و رحمی تورگوت در حال حاضر در بند سیاسی زندان ارومیه تحمل حبس می‌کنند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید