زندان ارومیه؛ بازرسی خارج از عرف، تخریب و توقیف لوازم زندانیان سیاسی

خبرگزاری هرانا 
در ساعات اولیه صبح روز جاری، حدود ۳۰ تن از ماموران زندان با ورود به بند سیاسی زندان ارومیه، زندانیان ساکن این بند را پس از بازرسی بدنی به هواخوری بند مالی منتقل کردند. مامورین در یک اقدام خارج از عرف، علاوه بر توقیف لوازم شخصی، صنایع دستی، نقدینگی و وسایل زندانیان را نیز با خود برده و مواد غذایی که با هزینه شخصی خود زندانیان تهیه شده بود را روی زمین ریختند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز دوشنبه ۱۰ تیرماه ۹۸، حدود ۳۰ تن از مامورین زندان با ورود به بند سیاسی زندان ارومیه، پس از انتقال ساکنین این بند به هواخوری بند مالی، بسیاری از لوازم شخصی زندانیان را با خود برده و یا تخریب کردند.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانیان به گزارشگر هرانا گفت: “مامورین ساعت ۷ صبح وارد بند سیاسی شده و پیش از انتقال تک تک زندانیان را بازرسی بدنی کردند. در بازرسی بند بسیاری از وسایل زندانیان از جمله وسایل برقی مانند ست‌آپ باکس های تلویزیون، هدفون، صنایع دستی (مانند: دمپایی،جاسویچی،گردن بند و … و لوازمی که از آن صنایع دستی تولید کرده و برای تامین مایحتاج روزانه به فروش می‌رسانند و مقداری پول و یادداشت‌های شخصی زندانیان توسط مامورین توقیف شده است”.

به گفته این منبع مطلع “مامورین علاوه بر توقیف وسایل، بسیاری از ظرف‌های غذا، لباس‌ها و مواد غذایی که با هزینه شخصی خود زندانیان خریداری شده بود را روی زمین ریخته و با راه رفتن روی آنها اقدام به تخریب آنها کردند. همچنین از ۵ عدد ست‌آپ باکسی که مامورین با خود بردند ۳ دستگاه را به طور کامل تخریب کرده و برگرداندند”.

این رفتار مسئولین زندان ارومیه مسبوق به سابقه است، پیشتر نیز در تاریخ ۲۷ شهریور ماه سال گذشته نیز ماموران گارد زندان ارومیه، بند ۱۲ این زندان را مورد بازرسی خارج از عرف قرار داده و اقدام به تخریب وسایل شخصی و ضبط برخی مواد خوراکی و وسایل زندانیان کرده بودند.
در مهر ماه سال گذشته نیز زندانیان سیاسی بند ۱۲ زندان ارومیه توسط حدود ۵۰ تن از نیروهای گارد ویژه زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و سه تن از این زندانیان نیز پس از ضرب و شتم و مصدومیت به سلول‌های انفرادی منتقل شده بودند.
هرانا پیشتر در گزارشی لیست اسامی ۷۲ زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه را منتشر کرده بود.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید