نشریه گام: چماق سرکوب هیچ اراده‌ای را سست نخواهد کرد


اخبار روز
دوشنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱٣۹٨ -  ۶ می ۲۰۱۹

در ادامه موج سرکوب کارگران و فعالین کارگری و درحالیکه چندین ماه از بازداشت اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و اعضای هیئت تحریره نشریه گام گذشته و این فعالین بی هیچ دلیلی در بلاتکلیفی مطلق در زندان به‌ سر می‌برند و در مقابل نیز مسئولین دستگاه قضایی هر بار به بهانه‌های واهی تعیین قرار وثیقه برای آزادی و تعیین زمان دادگاه را عقب میندازند، در پی فراخوان چندین تشکل مستقل کارگری به مناسبت روز جهانی کارگر ازجمله سندیکای کارگران شرکت واحد و حمایت دانشجویان و فعالین چپ به نشان اعتراض به وضعیت معیشتی کارگران و بیان مطالبات کارگری در مقابل مجلس، این تجمع که با استقبال چشم‌گیر کارگران، بازنشستگان، معلمان، فعالین کارگری و دانشجویی مواجه شده بود با هجوم نیروهای امنیتی و قشون‌کشی لباس شخصی‌ها، به سرکوب و دستگیری تعداد زیادی از شرکت کنندگان منجر شد. هرچند چنین برخوردهایی از جانب حاکمیت که هیچ‌گونه مراسم، تجمع و در کل هیچ‌گونه فعالیت مستقلی را به مناسبت روز جهانی کارگر که در تقویم رسمی‌اش نیز ذکر کرده است جز در قالب شوهای نمایشی خانه کارگر و شوراهای اسلامی کار برنمیتابد، دور از انتظار نبود.

در حال حاضر پس از گذشت چندین روز از سرکوب این تجمع، همچنان تعدادی از فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد و فعالین دانشجو و روزنامه‌نگار در زندان و انفرادی به سر می‌برند و برای تعدادی نیز به منظور تحقیقات بیشتر قرار بازداشت تمدید شده است تا شاید با فشار بازجویی و انفرادی بتوانند بهانه‌ای برای ربط دادن تجمع این فعالین به خارج از کشور و گروه‌های برانداز پیدا کنند.

بی‌شک این برخوردهای پلیسی و سرکوب‌ مکرر اعتراضات به‌حق کارگران و فعالین کارگری نشان ترس حاکمیت از قدرت و تاثیرگذاری این طبقه و حامیان آن در پیگیری مطالبات خود در جامعه دارد و تجربه‌ی سرکوب‌های اخیر و پرونده‌سازی‌های ناشیانه برای فعالین کارگری نیز گواهی است بر وجود این ترس که واکنشی در قالب چنین برخوردهای خشنی نسبت به صفوف فعالین طبقه کارگر می‌طلبد.

ما چنین سرکوب‌هایی که به منظور ایجاد فضای رعب و یأس در میان فعالین و صنفهای مختلف و مخصوصا فعالین کارگری در جامعه اعمال میشود را بیهوده میدانیم و تجربه نشان داده است که طبقه کارگر و فعالینش در قبال چنین برخوردهایی پیگیرتر و مصمم تر راه خود را ادامه خواهد داد.

نشریه‌گام
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید