اطلاعیه ی نشریه ی گام در مورد ادامه ی بازداشت سردبیر و دو تن از نویسندگان این نشریه


اخبار روز
شنبه  ۴ خرداد ۱٣۹٨ -  ۲۵ می ۲۰۱۹


نخستین شماره نشریه اینترنتی گام به سردبیری امیرحسین محمدی‌فرد حدود ۲سال و نیم پیش از طریق کانال تلگرامی نشریه منتشر شد. این نشریه، که ۱۸شماره از آن منتشر شد، می‌کوشید تا نسبت به مسائل روزی که جامعه و طبقه کارگر با آن‌ها مواجه بودند، با دیدگاه و موضعی رادیکال برخورد کند. برای مثال در شماره نخست خود به مسائلی ازقبیل نقد چپ پوپولیست‌، قوم‌گرایی، برجام و استثمار زنان کارگر پرداخت. یا در شماره۴ به تجربه انقلاب اکتبر پرداخت و بر تاثیرات و دست‌آوردهایش تاکید کرده و ارتباط آن را با شرایط امروزی نشان داد. این نشریه در اولین سالگرد انتشار خود، هدفش ‌‌را تولید ادبیات رادیکال و موضع‌گیری در برابر مسائل مربوط به زیست طبقه کارگر میداند. این نشریه نسبت به اتفاقات روز از جمله، حمله به تجمعات اعتراضی و کارگری نیز سکوت نکرده و مواضع صریح خود را در حمایت از این جنبش‌ها اعلام میداشت و خواهان آزادی بازداشت‌شدگان تجمعات اعتراضی کارگران بود. پس از شروع جنبش سراسریِ اعتراضی در دی‌ماه ۹۶، هیئت تحریریه نشریه گام با انتشار متن‌ها و اعلامیه‌هایی حمایت صریح خود را از اعتراضات و بازداشت‌شدگان اعلام نمود و این اعتراضات را مصداق یک "نه" ایجابی به دولت و سیستم استثمار دانست. این حمایت‌ها فقط به دی ۹۶ محدود نماند و با آغاز اعتصابات گستردهِ کارگران فولاد اهواز و هفت‌تپه خوزستان، نشریه تمام اخبار و فیلم‌های مربوط به این اعتصابات را در کانال خود منتشر کرد و سعی کرد تا در حد توان خود صدای اعتراضات کارگران باشد.
حال بیش از ۴ماه است که امیرحسین محمدی فرد، سردبیر نشریه گام و دو تن از نویسندگان آن، ساناز اله‌یاری و امیر امیرقلی به سبب حمایت از کارگران فولاد اهواز و هفت‌تپه در زندان اوین به‌سر می‌برند و در این مدت از بدیهی‌ترین حقوق خود نیز محروم شده‌اند. عسل محمدی از دیگر نویسندگان این نشریه هم با قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون‌تومانی در ۱۵ دی‌ماه سال گذشته موقتاً آزاد شد. در شرایطی که کارگران هیچ رسانه‌ مستقلی برای خود ندارند و مطبوعات رنگارنگ موجود در ایران، اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، جز حرام کردنِ کاغذ کارکرد دیگری ندارند، وجود رسانه‌ها و نشریاتی مثل نشریه گام برای جنبش چپ رادیکال امری ضروری است. حال که حکومت دست‌اندرکارانِ این نشریه را به جرم حمایت از مطالباتِ برحقِ دانشجویان و معلمان و کارگران و فرودستان بازداشت نموده، وظیفه ما این است که با تمام توان از آن‌ها دفاع کرده و خواستار آزادی بی‌قیدوشرط‌شان شویم.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید