نامه برزان محمدی و علیرضا شیرمحمدعلی در نوزدهمین روز اعتصاب؛ زندگی در این لجنزار در شان ما نیست

خبرگزاری هرانا 
برزان محمدی و علیرضا شیرمحمدعلی، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ که از تاریخ ۲۳ اسفندماه در اعتراض به وضعیت نامناسب نگهداری در این زندان و طرح درخواست انتقال به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بودند، همچنان در اعتصاب به سر می‌برند. این دو زندانی که در اثر اعتصاب غذا با کاهش فشار خون و وزن مواجه شده اند، در این خصوص طی یادداشتی ضمن شرح وضعیت و تاکید بر تداوم اعتصاب غذای خود، به نداشتن امنیت جانی در زندان و بی توجهی مسئولین به خواسته‌هایشان اشاره کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۸، برزان محمدی و علیرضا شیرمحمدعلی (شیرمحمدی)، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ در نوزدهمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برند.
این در حالی است که علی رغم وعده‌های مسئولین تاکنون هیچ رسیدگی و توجهی به درخواست آنان صورت نگرفته است.
گفته می شود در نوزدهمین روز اعتصاب غذا فشار خون هردوی آنها با کاهش مواجه شده است.
این دو زندانی طی یادداشتی کوتاه ضمن تشریح وضعیت محل نگهداری خود در زندان تهران بزرگ (فشافویه)، به دلایل اعتصاب از جمله نداشتن امنیت جانی و تداوم اعتصاب غذای خود و بی توجهی مسئولین نسبت به خواسته‌هایشان اشاره کرده‌اند.

متن کامل یادداشت علیرضا شیرمحمدعلی و برزان محمدی که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، در ادامه می آید:

“با درود فراوان،
ما از تاریخ ۲۳ اسفند ۹۷ تا امروز که ۱۲ فروردین ۹۸ است اعتصاب غذا کردیم؛ زیرا که این زندان جای ما نیست البته باید بگویم جای هیچ یک از زندانیان این زندان در اینجا نیست، زیرا در این زندان حقوق اولیه مددجو که شامل امکانات رفاهی، بهداشتی و درمانی می‌شود به ایشان تعلق نمی‌گیرد. به کرات زندانیانی بوده‌اند که به خاطر نبود این امکانات اولیه جان خود را از دست داده‌اند. ما ناخواسته و به اجبار در اینجا قرار گرفته‌ایم.
در این زندان حقوق انسان‌ها فاقد اهمیت است و این امر باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده از جمله مریضی و مرگ و میر مددجویان می‌شود. با توجه به شعارهای آزادی بیان و حقوق شهروندی انسان‌ها به کدام مرجع باید حرف‌های خود را اعلام کنیم تا مسئولین مربوطه به خواسته‌هایمان رسیدگی کنند. چندین بار تاکنون اعلام کرده‌ایم اما رسیدگی نشده است.
ما بدلیل نبود این امکانات و نداشتن امنیت جانی در سوییت، اعتصاب غذا کرده‌ایم تا با این روش به بودن خود در اینجا اعتراض کرده باشیم؛ ولی سلامت جان ما هیچ اهمیتی برای عوامل زندان و روسای آن ندارد؛ حتی روز گذشته “رضا حق وردی” افسر نگهبان شیفت، خیلی صریح به ما گفت که انتهای این اعتصاب صدور گواهی فوت است. البته این جمله از ایشان با توهین به خانواده‌مان نیز همراه بود و به دلایل اخلاقی از ذکر آن معذوریم.
ما با کارهای این زندان و عواملش خسته و ناامید از اعتصاب نمی‌شویم و ادامه خواهیم داد تا به نتیجه‌ی مورد نظر خود برسیم.
در پایان بار دیگر  اعلام می‌کنیم ما ساکت نمی‌مانیم زیرا زندگی در این لجنزار در شان ما نیست.
۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۸
علیرضا شیرمحمدعلی – برزان محمدی”.
لازم به یادآوری است برزان محمدی در جریان اعتراضات سراسری مردادماه ۹۶ و علیرضا شیرمحمدعلی در تاریخ ۲۴ تیرماه ۹۷ به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت شده اند.
برزان محمدی ۴۱ ساله و اهل سروآباد کردستان در دادگاه بدوی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس تعزیری و علیرضا شیرمحمدعلی ۲۱ ساله و  اهل محله نازی آباد تهران نیز از بابت اتهامات “توهین به مقدسات”، “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی”، “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.
جلسه دادگاه تجدیدنظر برزان محمدی در تاریخ ۶ اسفندماه سال جاری برگزار شد و در نتیجه آن به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. گفته می شود جلسه دادگاه تجدیدنظر علیرضا شیرمحمدعلی قرار است طی ماه جاری برگزار شود.
این دو زندانی از تاریخ ۲۳ اسفندماه سال گذشته در اعتراض به وضعیت نامناسب نگهداری در این زندان و طرح درخواست انتقال به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

هرانا پیشتر در دیماه سال جاری طی گزارشی به وضعیت نامناسب این زندانیان و سایر زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ پرداخته بود.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید