کاش مردم به قدرت و توان خودشان ایمان بیاورند

برگرفته از صفحه فیسبوک منصوره بهکیش
۱) احتمال حکمی این چنین برای نسرین ستوده هم باور کردنی نیست، مگر می شود؟! ۳۴ سال حبس یعنی حبس ابد. نسرین ستوده که جز فعالیت مدنی و آرام والبته جسورانه کاری نمی کند. پنج سال پیش هم که آزاد و حتی مشغول به کار شده بود، چه کار متفاوتی با گذشته انجام داده است که به یک باره تصمیم گرفتند او را بازداشت کرده و زمزمه های چنین حکم ظالمانه ای برای او شنیده می شود؟!
۲) درست است، ترس آن ها از همان جسارت و ایستادگی فعالان در برابر ظالمان است. سران حکومت به شدت ترسیده و نگران فروپاشی نظام شان شده اند و انتصاب های بی شرمانه شان، یکی پس از دیگری نیز نشان از آن دارد و هم چنین می خواهند با این حکم های سنگین به مردم جان به لب رسیده هشدار دهند که قصد سرکوب شدید و شدیدتر دارند. ولی مگر تا به حال فعالان را ناز و نوازش می کردند که حالا فعالان نگران شوند. همه شان سر و ته یک کرباس اند و چنین حکم هایی هم تازگی ندارد.
۳) اگر اصلاح طلبان هم از انتصاب رییسی ابراز خوشحالی می کنند، به همان دلیلی است که در دهه ی شصت از سرکوب فعالان خوشحال و شریک سرکوب بودند. حالا هم ترسیده اند که حکومت شان ممکن است واژگون شود و به این خاطر شاید واقعا خوشحالند که مردمی که دیگر آن ها را به بازی نمی گیرند، بهتر است که از حکومت بترسند و حکومت هم بهتر است که مردم را سرکوب کند و رییسی هم حتما چنین وعده ای به همکارانش داده است. ولی دیگر این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست و این بار فقط فعالان سیاسی نیستند که به میدان آمده اند، این بار مردم جان به لب رسیده به میدان آمده اند و با این حکومت از هم پاشیده و جامعه ی غرق در بحران، خونخوارترین قاضی القضات و سنگین ترین حکم ها برای زندانیان هم نمی تواند مردم را به خانه ها بفرستد، فقط کاش مردمی که به این ها امید بسته بودند، به قدرت و توان خودشان ایمان بیاورند.
۴) به مناسبت گرامی داشت روز جهانی زن، خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط نسرین ستوده، سپیده قلیان و تمامی زنان شجاع و مبارز ایران شویم که سال هاست در زندان های این حاکمان خونخوار به تحقیرآمیز ترین شکل ممکن شکنجه می شوند، ولی با عزمی سترگ ایستاده اند.
درود به عزم و شجاعت و پایداری تان
منصوره بهکیش
۱۵ اسفند ۱۳۹۷

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید