فاجعه پشت فاجعه برای مردم بی پناه ایران!


 «موج موج ِ خزر، از سوگ سیه پوشان اند
بیشه دلگیر و گیاهان همه خاموشان اند.

بنگر آن جامه کبودان افق، صبح دمان
روح ِ باغ اند کزین گونه سیه پوشان اند.

چه بهاری است، خدا راکه درین دشت ملال
لاله ها آینه ی خون ِ سیاووشان اند.

آن فرو ریخته گل های پریشان در باد
کز می ِ جام شهادت همه مدهوشان اند.

نام شان زمزمه ی نیمه شب مستان باد
تا نگویند که از یاد فراموشان اند.

گرچه زین زهر سمومی که گذشت از سر ِ باغ
سرخ گل های بهاری همه مدهوشان اند،

باز در مقدم ِ خونین ِ تو ای روح بهار !
بیشه در بیشه،درختان،همه ،آغوشان اند.» از شفیعی کدکنی


با دردی عمیق و اندوهی فراوان این فاجعه ی تلخ را دنبال میکنیم و برای وجود نازک آرای تن تک تک شما عزیزان که با چنین فاجعهای دردناک روبرو شده اید، بسیار متاسفیم. آن هم در روزهایی که قرار بود، شکوفه های زیبای بهاری و طراوت نم نم باران را با دستهای خالی به خانههای تان ببرید کنار خانواده و دوستان چند روزی فارغ از تمام تلخی ها، شادی کنید و بخندید. ما نیز در این شرایط نفس گیر و جان فرسا، سخت به شما می اندیشیم، ولی نمیدانیم چه بگوییم و چه کنیم.

تنها این را به جد میدانیم که این حکومت بیدادگر بویی از انسانیت و مسئولیت نبرده است و تنها و تنها به فکر حفظ قدرت و جیب و شادی خودش است و چون سیلی بنیان کن، ریشه ی تمام خوبیها و زیباییها را کنده و نابود کردهاست و برای همین هر اتفاق طبیعی در کشور ما، تبدیل به فاجعهای تلخ برای مردم میشود و جان انسانها را میگیرد و تمام هست و نیست شان را زیر و رو می کند.

در حالی که در برخی کشورها، مدام باران های سیل آسا می آید، ولی چنین فجایعی اتفاق نمیافتد و آب مسیر خودش را دارد و میرود و حتی مورد استفاده بهینه قرار می گیرد، ولی در ایران تمام مسیرهای منتهی به زندگی مردم مسدود است و به بحران منجر میشود و چند روزی مدیران کشور با بیشرمی تمام غافلگیر میشوند و به تکاپو میافتند و پس از چند روز، دوباره آش همان است و کاسه همان و تمام برنامهریزی های نمایشی متوقف می شود. چون درگیر حل بحران های ساختاری برای حفظ قدرت و مکنت خودشان هستند و ذرهای، واقعاً ذره ای به فکر جان انسانها و آسایش و رفاه و تأمین حداقل های امنیت زندگی برای مردم ایران نیستند.

سیل در مناطق شمالی تا جنوبی کشور از گلستان تا خوزستان و خراسان و لرستان و شیراز و یزد ادامه یافته است و در خبرها آمده است که احتمال طغیان رودخانه کرج نیز وجود دارد و در تهران و لواسان و البرز و استان مرکزی آماده باش کامل داده اند. در شهرها و روستاهای سیل زده، آسیب های جانی و مالی زیادی به مردم وارد شده است و تالم و اندوهی عمیق تمام کشور را فراگرفته است. رئیس پزشکی قانونی ایران امروز اعلام کرده است که تا کنون ۲۵ نفر در سیل جان باخته اند که ۱۸ نفر در شیراز، ۲ نفر در استان گلستان و ۵ نفر در استان مازندران بوده اند. تعداد مصدومان تنها در شیراز ۹۴ نفر است و حداقل ۲۰۰ خودرو در شیراز و ۴۰۰ خودرو در اصفهان گرفتار سیل شدهاند و به ۳۵۰ واحد مسکونی در اصفهان آسیب رسیده است. ساکنان ۵۰ روستای پل دختر ارتباط شان قطع شده و روستاها زیر آب رفته است. در سر پل ذهاب کانکس های مردم زلزله زده زیر آب رفته است و نیاز به کمک فوری دارند و در بسیاری نقاط کشور هنوز خطر گرفتار شدن در سیل و پیامدهای آن در کمین مردم بی پناه ایران است.       

ما مادران پارک لاله ایران، از صمیم قلب با شما مردم سیل زده و آسیب دیده ی ایران در تمامی نقاط کشور، همدردیم و به خانوادههای جان باخته تسلیت میگوییم و شریک غم و رنج و دردهای بی پایان تان هستیم.

ما به مردم شریف و آزاده ایران که همواره یاری رسان مردم آسیب دیده بودهاند، درود می فرستیم. هرچند میدانیم که تمام امکانات و قدرت و پول در اختیار مسئولان دولتی است و امکان پیشگیری بحران ها از ما ساخته نیست و باید به شدت مسئولان را به چالش جدی بکشانیم، ولی همین که میدانیم همدیگر را داریم، برای مردم خسارت دیده مرهمی است. امید با دستان پرتوان همدیگر بتوانیم مدیریت این بحران ها را در اختیار گیریم و دنیایی نو و شاد و آزاد و آباد برای مردم خوب سرزمین مان ایران بسازیم. 

مادران پارک لاله ایران
۶ فروردین ۱۳۹۸


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید