نوروزتان فرخنده و پیروز باد


hambastegi-barqaye-HB-s.jpg
نوروز باستانی، این یادگار بجا مانده از نیاکان را به هموطنان ایرانی و تمام مردمی که در سایر کشورها نوروز را جشن میگیرند شادباش میگوئیم. راز بقای نوروز در پیام های زیبا و انسانی و شادی بخش نهفته در این جشن باستانی است.

همچنین راز دشمنی و تلاش های ناکام حکومت مرگ آفرین و شادی و زندگی ستیز جمهوری اسلامی برای براندازی و منسوخ کردن نوروز و سایر جشن های باستانی را میبایستی در پیامهای نمادین این جشن ها جستجو کرد. پیام هائی که نمادی از شور و شوق و شادی در زندگی، عشق و احترام انسان به طبیعت، خانه تکانی و پاکیزه سازی فکر و اندیشه از آلودگی ها و پلشتی های مادی و معنوی، ابراز عشق و علاقه نسبت به خانواده و فامیل و دوستان و همسایه و همشهری، رفع کدورت ها و کینه ها و غیره که خوش آیند حکومت مرگ آفرین و شادی ستیز که بنیادش بر دشمنی و نفرت پراکنی است همخوانی ندارد.

در نوروز۱۳۹۸ مانند نوروزهای گذشته، ما مدافعان حقوق بشر در ایران ضمن اعلام همدردی با خانواده هائی که حکومت جهل و جنایت در سال گذشته و یا سالهای گذشته، گل زندگی عزیزی از آنان را به جرم آزادی خواهی پرپرکرده است، توجه ویژه و دلجوئی و حمایت از خانواده هائی که عزیزی از آنان به جرم آزادی خواهی و عدالت جوئی در اسارت جمهوری اسلامی و در زندان بسر میبرند را به هموطنان ایرانی توصیه مینمائیم.

درطول ۴۰ سالی که از عمر ننگین این حکومت شادی ستیز میگذرد، زندانیان سیاسی و عقیدتی، این زنان و مردان شیردل و آزاده، درسخت ترین شرایط زندان و شکنجه گاه، نوروز را جشن گرفته اند. رو در روی پاسداران حکومت مرگ آفرین همراه با هم سرود زندگی و شادی خوانده اند و فردای آزادی و برچیده شدن ظلم و بیداد را نوید داده اند. به زنان و مردان دریا دل زندانی این طلیعه داران و چاووشی های نوروز و زندگی نو افتخار کنیم و پشتیبانی مادی و معنوی را از خانواده های محترم و صبور آنان یک وظیفه ملی و انسانی بشماریم و از هر طریقی برای آزادی عزیزان از جان گذشته تلاش کنیم و صدای آزادی خواهی آنان در جهان شویم!

شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران

نوروز ۱۳۹۸

امضاء: 

۱ - انجمن زنان ایرانی - مونترال
۲ - انجمن تئاتر ایران و آلمان ـ کلن
۳ - انجمن همبستگی ایرانیان - تگزاس
۴ - انجمن جمهوریخواهان ایران - پاریس
۵ - انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران - هامبورگ
۶ - انجمن فرهنگی ایران و سوئیس - ژنو
۷ - بنیاد اسماعیل خویی
۸ - مادران پارک لاله ایران
۹ - مادران صلح مونترال
۱۰ - حامیان مادران پارک لاله - دورتموند
۱۱ - حامیان مادران پارک لاله - هامبورگ
۱۲- حامیان مادران پارک لاله - فرزنو
۱۳- شبکه همبستگی ملی فرزنو - کالیفرنیا
۱۴- فدراسیون اروپرس
۱۵- کانون مدافعان حقوق بشر کردستان
۱۶- کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی - پاریس
۱۷- کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران - شیکاگو
۱۸- کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
۱۹- نهاد «همه حقوق بشر، برای همه، در ایران»
۲۰- همبستگی زنان جمهوریخواه ایران
۲۱- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا) - مونترال
۲۲- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا) - نیویورک
۲۳- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا) - لوس آنجلس
۲۴- همبستگی جمهورى خواهان ايران (هجا)- ونکوور
۲۵- همبستگی برای حقوق بشر در ایران - کلگری
۲۶- انجمن جمهوری خواهان واشنگتن 
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید