بازداشت شماری از معلمان و فرهنگیان در پی شرکت در تجمعات اعتراضی روز پنجشنبه


برگرفته از سایت اخبار روز 
آدينه  ۲۶ بهمن ۱٣۹۷ -  ۱۵ فوريه ۲۰۱۹

معلمان و فرهنگیان ایران روز پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷، چهارمین دور از تجمع اعتراضی خود را در شهرهای مختلف ایران در شرایط امنیتی شدید برگزار کردند.
تجمع معلمان و فرهنگیان ایران در ۵استان‌ و دو شهرستان‌ شامل استان‌های کرمانشاه، ارومیه، سنندج، مشهد، اردبیل و شهرهای مریوان و خرم‌آباد برگزار شد.
معلمان شاغل و فرهگیان بازنشسته پلاکارهایی با خواست آزادی معلمان زندانی، پایان دادن به خصوصی‌سازی آموزش، ارتقاء سطح معیشت معلمان، همسان‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان و بهبود کیفیت آموزش در دست داشتند.

بنا به گزارش محافل حقوق بشری در ایران ,به دنبال این تجمع شماری از معلمان در ارومیه و سنندج بازداشت شدند.

در ارومیه نیروهای امنیتی به طور گسترده خیابان‌‌های اطراف وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند.
برخی گزارش‌های رسیده از ارومیه حاکی از بازداشت چندین تن از معلمان و فرهنگیان بود.

بنا به گزارش‌های محلی نیروهای امنیتی با کشاندن معلمان معترض به کوچه و خیابان‌های خلوت آنان را بازداشت کرده و به مکان نامعلوم منتقل کرده‌اند.
تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعات دقیقی نسبت به شمار بازداشت شدگان و اسامی آنان در دست نمی‌باشد.

در سنندج معلمان و فرهنگیان در اعتراض به عملی نشدن مطالبات‌شان و بخصوص آزاد نشدن معلمان زندانی در مقابل اداره کل آموزش و پرورش در سنندج تجمع کردند.تجمع‌کنندگان تابلویی در دست دارند که روی آن نوشته شده است “در مملکتی که معلمش زندانی است باید خون گریست.”

گزارش‌ها حاکی از آن است که مختار اسدی از اعضای کانون صنفی معلمان کردستان پس از پایان تجمع معلمان سنندج در منزل شخصی‌اش توسط نیروهای امنیتی بدون حکم قضایی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

یک معلم در مشهد ضمن برشمردن معضلات آموزش و پرورش و مشکلات معیشتی و صنفی معلمان افزود «عملکرد چهل ساله نظام در زمینه آموزش و پرورش کار را به جایی رسانده که کارد برای من یکی به استخوان رسیده است. پس میزنم فریاد، هرچه باداباد.»

این تجمع بنا بر اطلاعیه‌هایی که روزهای پیش از سوی تشکل‌های صنفی معلمان منتشر شده بود قرار بود، برگزار گردد.
درخواست آزادی معلمان زندانی، بهبود وضعیت معیشتی، حق تحصیل به زبان مادری، خاتمه دادن به خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش و آموزش رایگان از جمله شعارها و مطالبه‌های مطرح شده معلمان در این تجمع بود.
از دیگر خواسته‌های معلمان، مقابله با طرح «معلم تمام وقت»است. طرحی که به‌ناحق معلمان زحمتکش ایران را «پاره وقت» تلقی کرده و خواهان بیگاری کشیدن از معلمان در ساعت‌های خارج از زمانبندی‌های متعارف قانون استخدام کشوری است.
در این طرح که تلاش شده به اسم اضافه کاری، مشروع نشان داده شود، ضمن بیگاری کشیدن از معلمان، راه را بر استخدام تقریباً ۱۵۰هزار نفر معلم مورد نیاز آموزش و پرورش بسته‌است. 
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید