یاد مادر لطفی فراموشمان نمی شود - جمعی از خانواده جانباختگان- خارج کشور


   برگرفته از سایت اخبار روز
چهارشنبه  ۲۴ بهمن ۱٣۹۷ -  ۱٣ فوريه ۲۰۱۹

عصر روز یک‌شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ (۱۰ فوریهٔ ۲۰۱۹ میلادی)، مادر لطفی ( فروغ تاج بخش) برای همیشه ما را ترک گفت.

مادر لطفی از ذره ذره وجودش که سرشار از جسارت، شعور و آگاهی بودشمعی ساخته بود تا بتواند زوایایی تاریک فاجعه ملی کشتار تابستان ٦٧ را روشن سازد. او بی هراس خاک خاوران را کاوید تا راز بخون غلتیدن هزاران سرو عاشق را افشا کند، او مهربانانه و مصمم دست در دستان دیگر مادران و خانواده های حانباختگان راه آزادی نهاد تا زنجیره ای انسانی از مهر و عشق درست کند تا همه اعضای این خانواده ها به وقت رنج ، همراه و همگام هم باشند و با هدف مشترک دادخواهی و فارغ از اینکه فرزندان و یا عزیزان جانباخته اشان چه اعتقاد و اندیشه ای داشته اند در جمع این خانواده بزرگ حضور یابند و حس خوب بودن در کنار هم را تجربه کنند. آری این یکی از خصلت های زیبا و بارز مادر لطفی بود، فقط داغدار و دادخواه بودن شرط همراهی و دوستی او بود. مادر لطفی پر از شور و مهربانی بود، شجاعت و صراحت کلامش به راستی قوت قلب همه ما بود. همیشه میتوانستی روی مهر و کمک انسانی او حساب کنی. از خرید کفش برای بچه هایی که مادر و یا پدرشان زندانی بودند تا تهیه وسایل ضروری تحصیل فرزندان آنها، برگزاری مراسم و ایده برای تزیین خاوران و همکاری برای درست کردن یک صندوق کمک مالی که با همکاری دیگر مادران آن را مدیریت میکردند، بخشی دیگر از فعالیت های او بود که همیشه با عشق و احساس مسئولیت انجام میداد. او همه جا در کنارمان و همراهمان بود. هر جا که نیاز بود اقدام میکرد. او براستی سازمانده ای توانا بود. از انداختن سوت، که برای حفظ نظم در جمع ها و مراسم ها به گردن آویخته بود، تا اقدام به موقع برای خواندن مطالبی که لازم و ضروری بود و یا شکستن فضای غم و نامیدی و دادن نشاط و امید دوباره به جمع، حضور او پر رنگ و موثر بود. فقدان مادر فروغ نازنینمان ضایعه بزرگی برای جنبش دادخواهی میهنمان و همچنین غم بزرگ و سختی بر دل همه ما خواهد بود. چشمان پر فروغش، حرفهای پر امیدش، تلاش خستگی ناپذیرش و انسانیت او در یاد و خاطره همه ما که با او بوده ایم، همیشه مانا خواهد ماند.
تجارب و تلاشهای او برای دادخواهی را به توشه راه سخت و دشوارمان میافزاییم و با قلبی اندوهبار اما آکنده به مهر و امید، به راه سخت و نا هموار خود ادامه میدهیم. یاد مادر لطفی مهربان همیشه با ما خواهد بود. یاد او و یاد سرو ایستاده به خاک افتاده اش، أنوشیروان لطفی، گرامی و ماناست.

جمعی از خانواده جانباختگان- خارج کشور
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲ فوریه ۲۰۱۹
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید