نرگس محمدی به دادستان تهران؛ آیا سزاوار است به جای پاسخ به مطالبه حق مداوایم، تلفن کودکانم را قطع کنید

برگرفته از سایت خبرگزاری هرانا

نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که اینک دوران محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین می‌گذراند، طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به دادستان تهران از صدور دستور جدید این مقام قضایی در خصوص تلفن زدن انتقاد کرد. وی این اقدام را انتقام جویانه خوانده و در بخشی از این نامه می‌گوید “آیا این کار به معنای قطع تماس تلفنی من و کودکانم نیست؟ آیا چنین شیوه ای شکنجه روحی و روانی و اعمال فشار طاقت فرسا بر یک مادر زندانی نیست”.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر، نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، در نامه‌ای اقدم دادستان مبنی بر کاهش مدت زمان تماس تلفنی وی با فرزندانش را عملی غیرقانونی و انتقام‌جویانه خواند و اعلام کرد علیه این اقدام از تلفن زدن خودداری می‌کند.

متن کامل این نامه در ادامه می‌آید:

“جناب آقای جعفری دولت آبادی
دادستان محترم
با سلام و احترام
از ۲۶ تیر ماه ۹۴ تا ۲۶ تیر ماه ۹۵ به دستور مقام دادستانی و وزارت اطلاعات از شنیدن صدای کودکان خردسال و بی گناهم محروم بودم. پس از ۱۹روز اعتصاب غذا، دادستان تهران طی نامه‌ای کتبی و در حضور وکیل و دادیار محترم وقت، جناب آقای حاجیلو، مجوز تلفن به علی و کیانا را روزهای شنبه و برای هر کدام ۱۵دقیقه صادر کردند و من اعتصابم را شکستم.
امروز شنبه ۱۵دی ۹۷ برای تلفن به کیانا و علی رفتم. گفتند از امروز دستور قضایی آمده فقط ۱۰دقیقه فرصت گفت و گو با بچه هایت را داری. حساب کردم ۵ دقیقه اول حتماً صرف شماره‌گیری با خط‌های خراب زندان برای خارج از کشور می‌شود. ۲ دقیقه هم اپراتور پیغام می‌دهد. من باید در ۳ دقیقه با دو کودک خردسالم در پاریس حرف بزنم، این در حالی است که بیش از سه سال و نیم است که ندیدم‌شان.
آیا این کار به معنای قطع تماس تلفنی من و کودکانم نیست؟ آیا چنین شیوه‌ای شکنجه روحی و روانی و اعمال فشار طاقت‌فرسا بر یک مادر زندانی نیست؟
جناب دادستان
می گویند این دستور، دستور قضایی است و ما زیر نظر دادستان تهران هستیم.
۲۶ تیر ۹۵ نامه و مجوز کتبی حضرتعالی به من ابلاغ شد که هر شنبه با کودکانم صحبت کنم و من اعتصابم را شکستم و امروز شما رأی و ابلاغ خود را شکستید. آیا سزاوار بود درست زمانی که حق مداوایم را طلب کردم تماس با کودکانم را نیز از دست بدهم؟ آیا این رسم حکومت‌داری و عدالت‌مداری است؟
بنابراین اعلام می کنم که در اعتراض به این عمل که جنبه انتقام جویی دارد و غیر قانونی است از این تاریخ تا اعاده وضعیت قبل، از تلفن زدن خودداری می کنم.
نرگس محمدی -زندان اوین”
لازم به ذکر است که نرگس محمدی و نازنین زاغری در روز ۹ دی‌ماه طی نامه‌ای مشترک اعلام کردند که در اعتراض به چگونگی نحوه رسیدگی به وضعیت درمانی‌شان در مرحله اول از روز ۲۴ تا ۲۶ دی‌ماه به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا می‌زنند.
نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، که از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ١٣٩۴در زندان بسر می‌برد، برای سه اتهام به ۱۶ سال زندان محکوم شده است. پنج سال برای ” اجتماع و تبانی علیه نظام” یک سال برای “برای تبلیغ علیه نظام” و ده سال برای تاسیس و همکاری با انجمن لگام، انجمنی برای لغو مجازات اعدام، مطالبه‌ای که از سوی حکومت در ایران تحمل نمی‌شود. بنا بر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با درنظر داشت «مجازات اشد»، نرگس محمدی باید ١٠ سال زندان را تحمل کند.
روز ۹ تیرماه ۱۳۹۷، در پی عارضه کلیه و کیسه صفرا به بیمارستان انتقال داده شد. که سه روز بعد دوباره به زندان بازگشت. نرگس محمدی از بیماری ها متعددی رنج می‌برد از این میان دو بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی و همچنین در روز ۸ خرداد ۱۳۹۶ در پی خونریزی رحم به بیمارستان انتقال داده شد و روز بعد مورد عمل جراحی قرار گرفت. اما دو روز پس از عمل جراحی به زندان بازگرداننده شد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید