بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران) پیرامون شرایط جدید بیمه‌ی تکمیلی فرهنگیان


   برگرفته از سایت اخبار روز
آدينه  ۱۴ دی ۱٣۹۷ -  ۴ ژانويه ۲۰۱۹


نزدیک به ۹ سال است که بیمه تکمیلی (طلایی- صندوق درمان) به عنوان بیمه‌ی حامی از سوی دولت و وزارت آموزش و پرورش برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته در نظر گرفته شده است. بیمه‌ای که در ابتدا با پوشش‌ بیمه‌ی ایران و سپس بیمه‌ی آتیه سازان حافظ، تکمیل‌کننده پوشش‌های دفترچه‌های‌ خدمات درمانی و تامین اجتماعی فرهنگیان ارائه شد و انتظار می‌رفت با پوشش هر چه بیشتر فرهنگیان ، حوزه تحت پوشش و سهولت بهره‌مندی از خدمات رفاهی و درمانی را برای معلمان کشور گسترده‌تر کند.
حال آنکه طرح‌های ارائه شده از سوی بیمه‌گر و متعاقب آن وزارت آموزش و پرورش نه تنها برای فرهنگیان کارآمد و مفید واقع نشد، برعکس با کاهش خدمات درمانی و مراکز تحت پوشش و پرداختهای بدون حساب و کتاب و اغلب بی نظم، حاصلی جز سردرگمی روزافزون برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته را به‌همراه نداشته است، این خود سند مستدل است از تبدیل شدن بیمه‌ی حمایت کننده فرهنگیان به بنگاه اقتصادی پر بازده برای بیمه‌گر.

با صدور بخشنامه‌ی ۷۳۰/۱۹۷۶۵۰/۹ در تاریخ ۹۷/۹/۲۸از سوی وزارت آموزش و پرورش و با تشدید شرایط بد و تامین یک‌طرفه منافع ومقاصد بیمه‌ی آتیه سازان حافظ، همسویی دست‌اندر‌کاران وزارتی با بیمه‌ی مذکور بیشتر از پیش آشکار شد.

از آقای بطحایی به عنوان رکن اصلی وزارت آموزش و پرورش و معاونت پشتیبانی وزارت آقای الهیار ترکمن می‌پرسیم:

با طرح‌های ابداعی "الف(پرداخت۶۸۵۹۰۲ریال از طرف بیمه‌گذاربدون حمایت دولت، فرانشیز۲۰٪ و بازپرداخت ۱۵ روزه هزینه‌ها) و ب(پرداخت ۳۹۰۰۰۰ریال بطور کامل از طرف بیمه‌گذار بدون حمایت دولت ،فرانشیز ۳۰٪ و باز پرداخت هزینه‌ها بدون سقف زمانی)" بیان شده در بخشنامه مذکور چه خدمات درمانی را برای بهبود شرایط درمانی فرهنگیان مد نظر قرار داده‌اید، تا به نفع فرهنگیان باشد نه تامین منافع مادی بیمه‌گر و وزارت؟ بر طبق کدام سابقه‌ی نیک می‌توانید تضمین دهید که طرح "الف"به شرایط مطرح شده‌ی طرح "ب" تبدیل نشود؟

با عددشماری و سقف‌گذاری تعهدات و خدمات بیمه‌گر برای پیشکسوتان عرصه آموزش و پرورش کشور ،بزرگوارانی که سلامت و توانمندیِ روانی و جسمیِ خود را سالیانِ سال پشت درهای بسته‌ی محروم بودن از خدمات درمانی کارآمد گذاشته‌اند، منافع چه کسانی را تامین می‌کنید که اینچنین معلمان بازنشسته را محدود و درگیر شمارش تعداد ویزیت‌ها، آزمایش‌ها،جراحی‌هاو...می کنید؟

طرح غیر کارشناسی و منفعت‌طلب سه ساله‌ی صندوق درمان بیمه مذکور تا کنون مرهمی بر زخمهای فرهنگیان نبوده و نیست و با پرداختهای بدون حساب و کتاب و اغلب با تاخیر چند ماهه ، فرهنگیان را با این پرسش مواجه می کند:

سودهای انباشت سرمایه فرهنگیان در طرح صندوق درمان، خرج کدام خدمات درمانی مفید شده است که هر روز از کم شدن خدمات تحت پوشش بیمه رونمایی می شود و طرحهای برداشت بیشتر از جیب فرهنگیان را کلید می زنید.

افزایش حق بیمه‌ی بیمه‌گذار بر طبق کدام نظر کارشناسان و با تکیه بر کدام استدلال منطقی اینچنین رشد نامتعارف داشته است؟ رشدی که با کنار کشیدن دولت از پرداخت تعهدات خود نگاه مصرفی بودن را به وزارت آموزش و پرورش ترویج می‌دهد.

چرا مراکز تحت پوشش بیمه‌ی آتیه سازان حافظ به‌جای اینکه روز به روز بیشتر و بهتر شوند، هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی ،کمتر و بدتر می شوند؟

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) از مسئولان وزارت آموزش و پرورش می‌خواهد از بی‌تفاوتی‌های مستمر خود در بهبود شرایط رفاهی فرهنگیان دست بردارد و با احترام بر خرد جمعی ندای یاری‌طلبِ فرهنگیان را پاسخ داده و برای برخورداری فرهنگیان شاغل و بازنشسته از بیمه‌ی تکمیلی کارآمد اقدامات موثر و شفاف را در پیش بگیرد. صدایی که اینک با کمپین ۳۰ هزار نفری نه به بیمه‌ی تکمیلی ناکارآمد خواستار تحقق اهداف واقعی بیمه‌ی تکمیلی فرهنگیان است را بشنود تا با بهره‌بردن از نیروهای متخصص و دلسوز در بهبود شرایط بیمه‌ی تکمیلی فرهنگیان موثر و مفید واقع شود.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)
۹۷/۱۰/۱۴

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید