تجمعات اعتراضی بازنشستگان در اصفهان، یزد و ابهر


برگرفته از سایت اخبار روز
پنج‌شنبه  ۲۹ آذر ۱٣۹۷ -  ۲۰ دسامبر ۲۰۱٨

در ادامه تجمعات اعتراضی بازنشستگان در دو روز گذشته، امروز پنجشنبه ٢٩ آذر بیش از هزار نفر از فرهنگیان و معلمین شاغل و بازنشستگان در اصفهان در مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع کردند. یک شعار برجسته بازنشستگان در این تجمع آزادی معلمان زندانی و اعتراض به فاجعه جانباختن ٤ دانش آموز در مدرسه ای در شهر زاهدان بخاطر ناامنی مدارس بود.

به گزارش حزب کمونیست کارگری، در این تجمع اعتراضی بازنشستگان شعار میدادند "بودجه شده سهم شما، آتش به جان بچه ها"، "معلم زندانی آزاد باید گردد"، "فریاد، فریاد، از اینهمه بیداد"، "دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست"، " اسلامو پله کردن، مردمو ذله کردن". در همین روز در شهرهای یزد و ابهر نیز تجمعات اعتراضی مشابهی از سوی بازنشستگان برپا شد. تجمع در یزد در پارک فناوری این شهر برگزار گردید.

در سه روز اخیر چندین تجمع اعتراضی از سوی بازنشستگان در شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، رشت، یزد، اصفهان و ابهر برپا شده است. در تجمع بازنشستگان در رشت شماری از بازنشستگان از شهرهای دیگر استان گیلان همچون انرلی، طالش، لاهیجان، رودسر و لنگرود نیز شرکت داشتند. همچنین در تجمع بیست و هفتم آذر بازنشستگان حضور نمایندگانی از بازنشستگان شهرهای دیگر به چشم میخورد و برجسته بود.

در این اعتراضات بازنشستگان با شعارهای چون کارگر، معلم، بازنشسته، دانشجو، اتحاد، اتحاد، کارگران فولاد آزاد باید گردد، یک همبستگی شورانگیز طبقاتی را به نمایش گذاشتند.

بازنشستگان به زندگی زیر خط فقر، به اختلاس و حقوق های نجومی به عنوان بخشی از بساط دزدسالار حاکم اعتراض دارند. بازنشستگان به بی تامینی و محرومیت از پایه ای ترین بیمه های اجتماعی چون هزینه سنگین درمان و نبود درمان رایگان برای همه و تحصیل رایگان برای همه کودکان و برخورداری از تسهیلات لازم برای تامین مسکن اعتراض دارند. بازنشستگان به امنیتی کردن مبارزات و دستگیری کارگران و معلمان و مردم و به این بساط سراپا تبعیض و نابرابری اعتراض دارند و این را در بیانیه هایشان و در شعارهای اعتراضی شان به اشکال مختلف بیان کرده اند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید