اعتراض به تایید حکم زندان و شلاق محمد حبیبی


• شورای‌ هماهنگی‌ تشکلهای‌ صنفی فرهنگیان‌ ایران حکم ده سال و نیم زندان و شلاق محمد حبیبی معلم زندانی را به شدت محکوم نموده و خواهان توقف این احکام و تشکیل یک دادگاه قانونی شده است ...
برگرفته از سایت اخبار روز
سه‌شنبه  ۴ دی ۱٣۹۷ -  ۲۵ دسامبر ۲۰۱٨


اخبار روز: شورای هماهنگی تشکلهای صنفی‌ فرهنگیان ایران حکم شلاق و زندان محمد حبیبی عضو کانون صنفی معلمان تهران را به شدت محکوم کرده و در بیانیه ای خاطرنشان کرده است: بی شک این حکم ظالمانه زندان و شلاق که یادآور احکام قرون وسطایی است برای ارعاب و ترساندن فعالان صنفی صادر شده است اما شورای هماهنگی اعلام می دارد که تشکل های صنفی و فعالان صادق، مقهور این احکام نمی شوند و به حرکت مدنی خود بر محور مطالبات صنفی و آموزشی با قدرت بیشتر ادامه خواهند داد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:

ملت‌ شریف‌ ایران
بیش از دو دهه است که معلمان آگاه و متعهد و دلسوز کشور از تمام روشهای قانونمند و مسالمت‌آمیز سعی نموده‌اند تا مسئولان و برنامه‌ریزان بلندپایه کشور را به این اصل مسلم آگاه کنند که راه حل ریشه‌ای مشکلات کشور توجه شایسته به آموزش و پرورش، جهت قرار گرفتن در مسیر صحیح توسعه و پیشرفت همه جانبه است.
اما پس از سالها بی‌توجهی به آموزش و پرورش و به حاشیه راندن این وزارتخانه توسط برخی از برنامه‌ریزان کلان کشور، اکنون که نمایندگان معلمان در شورای‌ هماهنگی تشکلهای‌ صنفی فرهنگیان ایران، راه مذاکره و گفتگو با مسئولان را دنبال می‌کنند، گروهی همچنان درصدند، از طریق پرونده‌سازی و بازداشت و زندانی کردن فعالان صنفی فرهنگیان فضای رعب و وحشت را بر جامعه فرهنگیان کشور حاکم کرده و به جای حل ریشه‌ای مسائل، صورت مساله را پاک کنند و با ایجاد جو نارضایتی در جامعه ملت را هر چه بیشتر از آرمانهای خود دور کنند.

پس از صدور احکام ناعادلانه برای آقایان بداقی، باغانی، باقری, بهشتی لنگرودی، عبدی, اسدی, مردانی, قنبری و ده ها معلم متعهد دیگر که همگی از خوشنام ترین و پاکترین و دلسوزترین معلمان کشور هستند، اکنون با صدور رای قطعی ظالمانه و شقاوتمندانه ده‌سال‌و‌نیم زندان به همراه هفتادوچهارضربه شلاق و ممنوعیت فعالیت اجتماعی و خروج از کشور، برای معلم سرشناس و دلسوز و متعهد کشور جناب آقای محمدحبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران، این گروه قصد لاینحل نمودن مشکلات موجود در آموزش و پرورش و کشور را دارند.

بی شک این حکم ظالمانه زندان و شلاق که یادآور احکام قرون وسطایی است برای ارعاب و ترساندن فعالان صنفی صادر شده است اما شورای هماهنگی اعلام می دارد که تشکل های صنفی و فعالان صادق، مقهور این احکام نمی شوند و به حرکت مدنی خود بر محور مطالبات صنفی و آموزشی با قدرت بیشتر ادامه خواهند داد.

شورای‌ هماهنگی‌ تشکلهای‌ صنفی فرهنگیان‌ ایران این اقدام نابخردانه و ظالمانه قاضی سفارشی این پرونده و دستهای آلوده پشت پرده آن را به شدت محکوم نموده و خواهان صدور دستور توقف این احکام و تشکیل یک دادگاه قانونی و بازخوانی پرونده‌های تشکیل شده است.
شورای هماهنگی نسبت به شناسایی و مجازات عوامل پشت پرده و غرض‌آلودی که سعی در امنیتی کردن و سیاه‌نمایی فعالیتهای صنفی و حق طلبانه فرهنگیان کشور را دارند تاکید دارد و این احکام را مصداق اقدام علیه امنیت ملی می‌داند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی‌ فرهنگیان ایران
۹۷/۱۰/۴
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید