فراخوان به اعتصاب و تجمع در نیشکر هفت تپه


برگرفته از سایت اخبار روز
پنج‌شنبه  ۱۵ آذر ۱٣۹۷ -  ۶ دسامبر ۲۰۱٨

بیش از هزار کارگر موافق ادامه اعتصاب

همکاران عزیز. زنان و مردان هفت تپه! هزاران درود و خسته نباشید بابت اعتصاب و تجمعات باشکوه. تمام کارگران ایران از ما امید گرفتند و ما از حمایت آنها انرژی گرفتیم. کارگران عزیز فولاد، معلمان، دانشجویان، بازنشستگان و ... و مردم در همه جا از ما حمایت کردند. دولت و کارفرما، انواع کلک ها را استفاده کردند و ما هم تجارب جدیدی کسب کردیم. امروز لازم است که برای کسب مطالبات مان اقدامات تکمیلی را ادامه دهیم. یک نظرسنجی شد که با توجه به آزاد نشدن اسماعیل بخشی و با توجه به خلف وعده مسوولان که هنوز شرکت به بخش دولتی داده نشده چند نفر موافق ادامه اعتصاب هستند؟ بیش از هزار کارگر رای به ادامه اعتصاب و تجمع دادند.

همکاران عزیز هفت تپه!

- ما به مسوولینی که حامی کارفرما و مدیر جدیدش هستند اعتراض داریم!

-تا اسماعیل عزیز که ضرب و شتم کبود شده آزاد نشود دست از اعتراض برنخواهیم داشت. علی نجاتی کارگر بازنشسته با ناراحتی قلبی را با ضرب و شتم دستگیر کردند. اول به دروغ گفتند برای ماجرای دیگری است اما بعدا اعلام شد برای اعتصابات ما دستگیرش کردند. سپیده قلیان، عضوی از خانواده ماست که بابت همدلی با ما دستگیر و اذیت شده است. ما دفاع از آنها را ادامه خواهیم داد.

-ما تا خلع ید از بخش خصوصی و کسب همه مطالبات، اعتراضمان را ادامه میدهیم. خواسته ی ما فقط چند ماه دستمزد نیست؛ تعویض مدیر نیست؛ تغییر مالکیت و تعیین تکلیف نهایی مالکیت شرکت بود و هست!

- نیروهای امنیتی، با دست پاچگی و از ترس تجمعات ، نمایندگان را تحت فشار قرار دادند. دولتی ها سراسیمه هر کاری کردند که پایان تجمعات را اعلام کنند. اکنون تعدادی از همکاران هنوز در اعتصابند. الان همگی آموختیم که نماینده کارگر بهتر است موضوع را با کارگران درمیان گذاشته و بدون کسب تکلیف از همکاران پای میز توافق اجباری نروند. و یا وقتی دیدند نمیتوانند نظر اعتراضی کارگر را منتقل کنند اصلا به پای میز مذاکره اجباری نروند. خسته نباشید. الان تجربه همه ما بیشتر شده.

-کانال ها و افرادی هستند که همراه با مسوولین و بر خلاف مطالبات و خواست ما حرکت میکنند. اول به نام کارگر شروع کردند و فریاد میزدند تا آزادی اسماعیل و تا لغو خصوصی سازی دست از اعتصاب برنمیدارند ولی بعد حرف عوض کردند و تصاویر مقامات را با تمجید منتشر کردند و ناگهان شدند سخنگوی دولت و مقامات امنیتی و فریاد زدند "مدیر جدید تبریک! همه چیز درست شد! ". اینگونه رفتارها از نظر کارگران هفت تپه قابل قبول نیست.

-حضرات برای خودشان تصمیم گرفته اند " شورای اسلامی کار" منفور که از سوی کارگران طرد شده را به ما پیشنهاد بدهند. خیر! ما تشکل و نماینده ی مستقل خود را داشته و خواهیم داشت.

طی همین روزهای آتی به طور کامل و همگی دست از کار خواهیم کشید! به قول همکاران اگر تا روز جمعه اسماعیل و آقای نجاتی آزاد نشدند و حالا که بیش از هزار نفر به ادامه تجمع رای قطعی داده اند و بعد از این اعتصاب باشکوه، با اتحاد بیشتر، بار دیگر اعتصاب و تجمع اعتراضی را نخست و در قدم اول در شرکت از سر میگیریم. در این تجمعات مسالمت آمیز تصویر مقامات را در دست نمیگیریم و فقط شعار خودمان را میدهیم. تجمعات را ادامه میدهیم تا اول اسماعیل عزیزمان و نیز آقای علی نجاتی آزاد شوند.

در تجمعات، به صورت جمعی و شورایی تصمیم اول و آخر را خودمان میگیریم و اجازه نخواهیم داد تعدادی را تهدید و اذیت کنند و به زور اعلام کنند که به توافق رسیدیم. زمان انتقال تجمع از درون شرکت به مقابل فرمانداری را هم در روز اعتصاب با مشورت با هم اعلام خواهیم کرد. لطفا این پیام را به سایر همکاران منتقل کنید.
از همکاران عزیز و از مدیران تمام کانال ها اولا میخواهیم که لطفا این نامه که صدای مستقل اعتراض کارگران هفت تپه است را منتشر و لطفا هرچه سریعتر نظرات و پیشنهادات را هم از طریق @Kargare۷tape به ما منتقل کنند.

ما موفق شدیم صدای خود را به تمام ایران و جهان برسانیم. موفق شدیم بسیاری از مسوولین را وادار کنیم به زبان خود اعتراف کنند که خصوصی سازی بلای جان کارگران است. اما ما کارگران هفت تپه بیش از این ها توان داریم. تا اینجا ما پیروزیم اما با وعده راضی نشده و باید کارمان را تکمیل کنیم. تا آزادی دوستان بازداشت شده، ( بخشی، نجاتی، قُلیان)، خلع ید از بخش خصوصی و بازگرداندن شرکت به بخش دولتی و تحت نظارت کارگران یا بازگرداندن مالکیت شرکت به شرکت تعاونی کارگری، به مبارزه متحدانه خود ادامه خواهیم داد.
در دو روز آینده بحث و مشورت میکنیم و زمان قطعی اعتصاب کامل را اعلام میکنیم. نظرتان را برای ما بفرستید. ما بیش از هزار کارگریم و قطعا پیروز خواهیم شد!

جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه- از بخش های مختلف- سه شنبه ١٣ آذرماه ٩٧

منبع: سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید