کارگران فولاد: به تهران می رویم!


• کارگران فولاد بیست و هفتمین روز اعتراضات خیابانی خود را برگزار کردند. گارد ویژه در برابر آن ها صف کشید، کارگران اعلام کردند برای ادامه ی اعتراضات خود به تهران می ایند. آن ها خواهان برکناری استاندار خوزستان شدند + مشروح سخنرانی دو تن از کارگران در اعتراضات امروز ...
برگرفته از سایت اخبار روز
يکشنبه  ۲۵ آذر ۱٣۹۷ -  ۱۶ دسامبر ۲۰۱٨


اخبار روز: کارگران فولاد اهواز برای بیست و هفتمین روز از آغاز اعتصاب طولانی خود به خیابان های شهر اهواز آمدند و بر ادامه ی اعتراض خود تا تحقق مطالباتشان پافشاری کردند. در راهپیمایی امروز شعارهای کارگران با شعارها و مطالبات عمومی نظیر «گرانی، تورم، بلای جان مردم» به هم آمیخت.
نیروهای گارد ویژه با صف آرایی در برابر کارگران کوشیدند آن ها را از ادامه ی راهپیمایی خود در خیابان های اهواز و از جمله حضور در برابر دفتر ولی فقیه باز دارند، اما راهپیمایی و تظاهرات کارگران ادامه یافت و کارگران در برابر دفتر نماینده ی خامنه ای سخنان پرشوری ایراد کردند. دولتی کردن کارخانه و نظارت کارگران بر آن در روزهای اعتراض کارگران در میان خواست های آن ها صراحت بیشتری یافته است. تاکید بر همبستگی طبقاتی با دیگر بخش های کارگری در ایران، دعوت از مردم شهر اهواز، دانشجویان و دیگر اقشار مردم برای پیوستن به این اعتراض و آزادی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی از جمله دیگر مطالباتی است که به طور بی وقفه در تظاهرات کارگران تکرار شده و به این تظاهرات خصلت یک حرکت ملی و فراکارخانه ای داده است.

سخنرانی های کارگران نشانه ی هدف های روشنی است که آن ها در اعتراضات خود دنبال می کنند. امروز عبدالله درویشی یکی از کارگران اعتصابی در سخنانی خطاب به نیروهای گارد ویژه که در برابر کارگران صف کشیده بود گفت: ما نه تروریستیم، نه داعشیم، نه به جایی وصلیم، نه شاخه نظامی هستیم که جلومان صف کشیده اید. ما از شمائیم و شما هم از مائید. اون کسانی که الان تو قمارخونه ها، اقازاده ها تو کانادا و استرالیا قمار میزنند متهم ردیف اول و باعث بدبختی تمام ما مردم ایران اون اقایونند، ادرس رو اشتباه اومدید.
او در سخنان خود بار دیگر دانشجویان و هموطنان خود را به پشتیبانی از مبارزات و مطالبات کارگران دعوت کرد و تاکید کرد که سرنوشت مردم ایران در این مبارزه به هم پیوند خورده است.





طارق خلفی دیگر کارگر اعتصابی فولاد اهواز در سخنان خود تاکید کرد که چنانچه به خواست های کارگران پاسخ داده نشود، هزار و پانصد کارگر اعتصابی فولاد اهواز از هفته ی آینده در تهران خواهند بود. او با اشاره به توطئه های استاندار خوزستان تصریح کرد از امروز برکناری این استاندار بی لیافت یکی از خواست های اصلی کارگران اهواز است.












Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید