ادامه ی اعتصابات کارگری در اهواز و هفت تپه



• کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز و کارگران نیشکر هفت تپه، امروز در ادامه ی اعتصابات خود در برابر استانداری خوزستان و فرمانداری شهرستان شوش تجمع های اعتراضی برپا کردند ...
برگرفته از سایت اخبار روز
سه‌شنبه  ۲۲ آبان ۱٣۹۷ -  ۱٣ نوامبر ۲۰۱٨

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران صبح امروز برای چهارمین روز متوالی در اعتراض به بی توجهی به خواستهایشان دست به تجمع اعتراضی در مقابل استانداری خوزستان زدند.



بنا بر گزارشهای ارسالی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران به اتحادیه آزاد کارگران، آنان پس از ساعاتی تجمع در مقابل استانداری خوزستان که توام با سر دادن بی وقفه شعارهای اعتراضی بود دقایقی در مقابل فرمانداری اهواز نیز تجمع کردند و سپس با راهپیمایی از مسیر فلکه ساعت، تجمع خود را به مقابل دادگستری استان خوزستان کشاندند و در ادامه با راهپیمائی به سوی ساختمان مرکزی بانک ملی (مالک کنونی شرکت) و تجمع در مقابل این بانک، حوالی ساعت ۱۱.٣۰ قبل از ظهر به اعتراض و تجمع خود پایان دادند.
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در طول مسیرهای راهپیمائی و مکانهایی که امروز در آنها دست به تجمع زدند بطور یکپارچه و بی وقفه ای شعارهایی از قبیل: کارگر میمیرد ذلت نمی پذیرد - اینهمه بی عدالتی هرکز ندیده ملتی -حسین حسین شعارشون دزدیه افتخارشون - تورم گرانی پاسخ بده روحانی - دست های پشت پرده با کارخونه چه کرده - نه قاضی نه دولت نیستن به فکر ملت - نه تهدید نه زندان دیگه فایده نداره و ...، سر میدادند.
بنا بر این گزارش، علیرغم چهار روز راهپیمائی و تجمع کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در مقابل استانداری خوزستان، تاکنون نه کارفرما و نه هیچیک از مسئولین استانی جوابگوی خواستهای کارگران نشده اند. این در حالیست که بیش از یکصد هزار تن محصول نهایی، حاصل تولید دوماه گذشته شرکت در انبارهای آن دپو شده است و معلوم نیست به چه دلیل مسئولین شرکت از فروش آن خودداری میکنند.
در حال حاضر با توجه به پرداخت یکماه از حقوق معوقه کارگران زیر دیپلم گروه ملی صنعتی فولاد ایران (تعدادشان بسیار کم است) در روزهای گذشته، آنان سه ماه حقوق معوقه و اکثریت قریب به اتفاق کارگران که دارای مدرک تحصیلی بالای دیپلم هستند چهار ماه دستمزد معوقه دارند.
عدم توجه کارفرما و مسئولین استانی به خواست کارگران برای پرداخت حقوقهای معوقه در شرایطی است که بدلیل عدم واریز حق بیمه های کارگران به صندوق سازمان تامین اجتماعی، دفترچه های بیمه درمانی آنان نیز تمدید نمیشود و هزاران کارگران این مجتمع بزرگ تولیدی و صنعتی و خانواده هایشان در شرایط به غایت مشقت باری قرار دارند.
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران اعلام کرده اند تا پرداخت حقوقهایشان همچنان به تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد و در صورت بی توجهی کارفرما و مسئولین استانی به شرایط مشقت بارشان این اعتراضات را تشدید خواهند کرد.


ادامه ی اعتصاب در نیشکر هفت تپه

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در نهمین روز اعتصاب، تجمعات خود را به بیرون از شرکت کشاندند و صبح امروز در حالیکه کارمندان شرکت نیز آنان را همراهی میکردند دست به تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری شهرستان شوش زدند.



بنا بر گزارشهای ارسالی کارگران نیشکر هفت تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پی بلاتکلیفی حاکم بر شرکت و عدم پاسخگوئی مسئولین آن برای پرداخت سه ماه دستمزد معوقه کارگران، آنان از روز ۱۴ آبانماه جاری دست به اعتصاب زدند و طی ٨ روز گذشته علیرغم تجمعات روزانه در مقابل مدیریت شرکت، هیچکس پاسخگوی خواستهای آنان نشد به همین دلیل کارگران با تصمیم جمعی قبلی، از ساعت ٨.٣۰ صبح امروز با خروج از شرکت، تجمع روازنه خود را به مقابل فرمانداری شوش کشاندند و تا پایان تجمع که حوالی ساعت ۱۲ ظهر خاتمه یافت به طور مرتب اقدام به سر دادن شعارهایی از قبیل کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد- کارگر هفت تپه گرسنه ایم گرسنه - فولاد، هفت تپه، کارگر متحد - جهانگیری حیا کن، خوزستان رها کن- نه رستمی نه بیگی شرکت بشه دولتی - مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر و...، کردند. همچنین آنان در اقدامی نمادین در مقابل فرمانداری شوش با پهن کردن سفره ای خالی و نشستن دور آن شعارهای اعتراضی سر دادند.
دور جدید اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و تشدید اعتراض از سوی آنان در حالی صورت میگیرد که بویژه از آذر ماه سال گذشته به این سو، مالکان و سهامداران خصوصی شرکت و همچنین مسئولان شهرستان شوش بارها متعهد به تحقق خواستهای کارگران شده اند اما نه تنها به هیچیک از تعهدات خود عمل نکرده اند بلکه علیرغم دریافت تسهیلات چندین صد میلیون دلاری برای سر سامان دادن به وضعیت شرکت، اقدام به تکه پاره کردن و واگذاری آن به اعوان و انصار خود کردند و از طرفی بدنبال اعتصاب کارگران در شهریور ماه سالجاری که علیه این واگذاریها صورت گرفت کارفرما طی اقدامات رندانه ای در نزدیک به دو ماه گذشته با برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان کارگران و گذراندن مصوبه هایی، با وقت کشی از اجرایی کردن این مصوبه ها سرباز زد.
بدنبال تجمع امروز کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در مقابل فرمانداری شهرستان شوش، هیچیک از مسئولین شرکت و فرمانداری پاسخگوی خواستهای کارگران نشدند به همین دلیل آنان اعلام کرده اند به تجمعات خود در مقابل فرمانداری شوش ادامه خواهند داد و چنانچه طی یکی دو روز آینده به تجمعات اعتراضی آنها و تحقق خواستهایشان توجهی نشود، تجمعات خود را به شهر اهواز و مقابل استانداری خوزستان خواهند کشاند و اعتراضات خود را بطور متحدانه ای با کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران به پیش خواهند برد.
کارگران شرکت نیشکر هفت تپه خواهان به روز کردن پرداخت دستمزدها و تسویه یکجای سه ماه حقوق معوقه، واریز مبلغ معوقه بیمه به صندوق سازمان تامین اجتماعی، تحقق فوری بی چون چرای یکپارچگی شرکت، خلع مالکیت از بخش خصوصی، انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران روزمزد و اقبالی و دیگر کارگران بر اساس قانون کار و بسیاری دیگر از مطالبات انباشته خود هستند که از سالها پیش معوق مانده است. 
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید