بیانیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه پیرامون بازداشت کارگران


• از تمامی تشکل ها، سازمان ها، افراد و کسانی که مدافع جنبش طبقه کارگر در ایران هستند، خواستاریم ضمن حمایت از کارکران هفت تپه به هر طریق مناسب برای آزادی کارگران دربند در کنار کارگران هفت تپه قرار گیرند ...
برگرفته از سایت اخبار روز 
دوشنبه  ۲٨ آبان ۱٣۹۷ -  ۱۹ نوامبر ۲۰۱٨


نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد!
کارگر زندانی آزاد باید گردد!

کارگران، زحمتکشان، مردم شریف و آگاه
شما همگی اطلاع دارید که دور جدید اعتصابات کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به حقوق های پرداخت نشده و اعتراض به خصوصی سازی، پانزده همین روز خود را پشت سرگذاشته است.
براساس توطئه های پشت پرده (ژن های برتر) مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به افرادی واگذار شده است که نه تنها نتوانستند رونقی در این مرکز کارگری ایجاد کنند بلکه بر اساس منافع و خصلت سودپرستانه خود، منابع موجود در هفت تپه را به غارت برده اند.
در اختیار گرفتن هزاران هکتار زمین حاصلخیز، دریافت وام به مبلغ ٨۰۰ میلیون دلار بعبارتی یعنی هشت هزار میلیارد تومان، تنها گوشه ای ازدزدی و غارت آشکار توسط "ژن های برتر" است.
کارگران هفت تپه بیش از نیم قرن است با خون و دل، با کار و زحمت و تلاش شبانه روزی از این مرکز کارگری به مانند چشم خود، مواظبت کرده اند تا منبع درآمدی – هر چند ناچیز- برای کارگران شاغل و همچنین منبع درآمدی برای تعداد زیادی از مردم شهر شوش باشد.
اما حرص و طمع، سودپرستی و منفعت پرستی صاحبان سرمایه آنچنان روزگار را بر ما کارگران تنگ کرده است که بر روی دست نوشته ای کودکان ما نوشته می شود "کودک هفت تپه ایم، گرسنه ایم گرسنه ایم". شرمتان باد.
کودکانی که به جای بازی و شادی کودکانه، بجای تفریح و پایین و بالا پریدن در پارک ها، بجای داشتن مواد غذایی مفید و سالم، بجای یادگیری علم و دانش، باید از همین سنین کودکی با فقر و تنگدستی دست و پنچه نرم کنند!!؟ براستی شرمتان باد!

کارگران، زحمتکشان، هم زنجیران، مردم شریف و آگاه
در ادامه اعتراضات و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، مسئولین! به جای جوابگویی و رسیدگی به خواست و مطالبات کارگران، با ارسال نیروهای یگان ویژه و ضدشورش محل کارخانه را به محاصره خود در آوردند تا شاید صدای کارگران هفت تپه را خاموش سازند.
اما این صدا در مقابل فرمانداری شوش رساتر شد، چرا که تمام هستی و زندگی این کارگران به غارت برده شده و چندین ماه است که همان حداقل مزد بخور و نمیر را دریافت نکرده اند.
در چهاردهمین روز اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه، چند نفر از کارگران و نمایندگان آنها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند که عبارتند از: ۱- خالد تمیمی ۲- محمد خنیفر ٣- پویا بشمه ۴- سعید منصوری ۵- جلیل احمدی ۶- عظیم سرخه ۷- مهدی داوودی ٨- علیرضا ۹- امید آزادی ۱۰- سپیده قلیانی، خبرنگار ۱۱- سید حسن فاضل ۱۲- صمیر احمدی ۱٣- سلامات نیا ۱۴- عماد کثیر ۱۵- محمود صعدی ۱۶- اسماعیل بخشی ۱۷- مسلم آرمند ۱٨ ایمان اخضری
در روزهای گدشته ما شاهد حمایت معلمان، دانشجویان، کارگران فولاد اهواز، کارگران هپکو، زنان و کودکان و بازاریان شهر شوش و... بوده ایم که در این همبستگی ما را همراهی کرده اند. در تداوم این همبستگی و حمایت ها، ما از تمامی کارگران و مردم شریف و آگاه شهر شوش خواستاریم همچون گدشته حمایت های خود را ادامه داده و ضمن پشتیانی ازخواست و مطالبه کارگران هفت تپه، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران بازداشت شده باشند.

کارگران بازداشت شده به جرم اعتراض به بی حقوقی ها و دریافت حقوق حقه خود بازداشت شده اند،
این کارگران مجرم نیستند، مجرمان و اختلاس گران همچنان آزاد هستند، این افراد نه تنها بازداشت نمی شوند بلکه با دریافت میلیون ها دلار و میلیاردها تومان با ویزای قانونی رهسپار کشور شیطان بزرگ می شوند.

کارگران هفت تپه؛
هم زنجیران،
همکاران کارگر و نمایندگان شما تنها به دلیل حق خواهی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند. این یک خیال واهی است که با دستگیری کارگران و نمایندگان کارگری،صدای اعتراض ما خاموش شود.
ما همزمان که خواست و مطالبات مطرح شده را پیگیری می کنیم، باید با اعتراض و تجمع خواستار آزادی فوری تمام بازداشت شده گان باشیم. این تنها بخش کوچکی از شرافت، حرمت و کرامت کارگری ماست که در مقابل این زورگویی ها ایستادگی کنیم. نگذاریم دوستان کارگرمان به بند کشیده شوند.
با تداوم اعتصاب و حضور گسترده خود در خیابان های شوش یک بار دیگر ثابت کنیم که؛ نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد.
ما اعضای سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه ضمن حمایت بی دریغ از تمامی مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه، خواستاریم که سریعا و بی قید و شرط تمام بازداشت شدگان آزاد گردند.
از این طریق از تمامی تشکل ها، سازمان ها، افراد و تمام کسانی که مدافع جنبش طبقه کارگر در ایران هستند، خواستاریم ضمن حمایت از کارکران هفت تپه به هر طریق مناسب برای آزادی کارگران در بند در کنار کارگران هفت تپه قرار گیرند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید