پایان اعتصاب ده‌ها زندانی سیاسی در زندان ارومیه با وعده مساعد مسئولین

برگرفته از سایت هرانا

جمعی از زندانیان سیاسی-عقیدتی زندان ارومیه که از تاریخ ۲۴ مهرماه در اعتراض به حمله گارد ویژه به بند ۱۲ سیاسی این زندان و ضرب و شتم زندانیان دست به اعتصاب غذا بودند، پس از گذشت یک هفته با وعده مساعد مسئولین زندان مبنی بر رسیدگی به مشکلات زندانیان به اعتصاب خود پایان دادند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ده‌ها تن از زندانیان سیاسی بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه که به همراه تعدادی از زندانیان عقیدتی ساکن بند جوانان از روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه در اعتراض به حمله گارد ویژه به بند ۱۲ این زندان دست به اعتصاب غذا زده بودند با وعده مساعد مسئولین زندان مبنی بر رسیدگی به مشکلات زندانیان امروز سه‌شنبه ۱ آبان‌ماه ۱۳۹۷، به اعتصاب خود پایان دادند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “پس از صدور فراخوان توسط زندانیان جهت تجمع خانواده‌هایشان در مقابل زندان، رییس زندان و قاضی ناظر بر زندان از چند تن از زندانیان خواستند که به دفتر دادستانی بروند ولی زندانیان نرفتند، نهایتا مسئولین زندان وعده دادند که به مشکلات آنها رسیدگی می‌کنند و زندانیان نیز به اعتصاب غذای هفت روزه خود پایان دادند”.

هرانا در تاریخ ۲۸ مهرماه ۹۷ در گزارشی از تداوم اعتصاب غذای این زندانیان و صدور فراخوانی توسط آنها برای تجمع خانواده‌هایشان در مقابل زندان ارومیه برای احقاق حقوق و مطالبات زندانیان اعتصابی خبر داده بود.
لازم به یادآوری است، عصر روز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۹۷ در پی درگیری لفظی یکی از زندانیان سیاسی با یکی از ماموران و ضرب و شتم این زندانی، زندانیان سیاسی بند ۱۲ به این اقدام اعتراض کردند اما توسط حدود ۵۰ تن از نیروهای گارد ویژه زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند و تعدادی نیز پس از ضرب و شتم به سلول‌های انفرادی منتقل شدند. در همان تاریخ به دستور مامورین زندان هشت تن از زندانیان عقیدتی ساکن بند جوانان نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
در پی حمله گارد ویژه و مضروب و مجروح کردن زندانیان سیاسی این بند، دهها تن از زندانیان سیاسی به همراه تعدادی از زندانیان عقیدتی ساکن بند جوانان دست به اعتصاب غذا زده بودند.
این اولین بار نیست که زندانیان سیاسی زندان ارومیه مورد بدرفتاری مسئولین زندان قرار گرفته‌اند. پیشتر در تاریخ ۲۷ شهریورماه ۹۷ نیز ماموران گارد زندان ارومیه، بند ۱۲ این زندان که محل نگهداری زندانیان سیاسی و امنیتی است را مورد بازرسی خارج از عرف قرار داده و اقدام به تخریب وسایل شخصی و ضبط برخی مواد خوراکی و وسایل زندانیان کرده‌ بودند.
ضرب و شتم و بدرفتاری مسئولان زندان مرکزی ارومیه مسبوق به سابقه است، در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۷ نیز یک زندانی محبوس در زندان ارومیه به نام مرتضی ظهرعلی در پی ضرب و شتم توسط مسئولین زندان دچار شکستگی در ناحیه دست راست شده بود. همچنین در تاریخ ۱ مهرماه سال جاری جواد شیرزاد (آرش) زندانی محبوس در بند جوانان زندان ارومیه در پی ضرب و شتم توسط مدیر داخلی زندان (بایرام‌زاده) دچار آسیب دیدگی جدی از ناحیه سر و آسیب مغزی شده و در بیمارستان خارج از زندان بستری شده بود.
در مردادماه سال جاری نیز سعید سید عباسی زندانی محبوس در زندان ارومیه به علت تاخیر در رفتن به هواخوری توسط رئیس اندرزگاه ارومیه مورد ضرب و شتم و بدرفتاری قرار گرفته و علیرغم جراحات وارده بدون رسیدگی پزشکی به انفرادی منقل شده بود. در اردیبهشت ماه سال جاری نیز هرانا در گزارشی دیگر از ضرب و شتم یک زندانی به نام سعید نوری فرزند علی اکبر، که پیشتر ستوان سوم سپاه بود، توسط دو تن از ماموران زندان مرکزی ارومیه در دفتر مدیر داخلی زندان خبر داده بود.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید